Alior uruchomi nowy bank internetowy

Alior Sync wystartuje w połowie 2012 roku. Będzie "pierwszym bankiem internetowym nowej generacji".

Alior Bank podaje, że jest to odpowiedź na "najnowsze trendy związane z szybkim rozwojem Internetu i usług mobilnych, za którymi dotychczasowa oferta bankowości internetowej nie jest w stanie nadążyć". Za systemy transakcyjne odpowiedzialna jest węgierska firma IND, a portal Alior Sync przygotowuje agencja interaktywna Artegence. Logo i nazwę nowego banku opracowała agencja reklamowa PZL.

Nowa generacja bankowości internetowej, to - według Alior Banku - m.in. w pełni wirtualna obsługa i nowoczesne sposoby komunikacji z klientem z wykorzystaniem wirtualizacji i 3D, rozmów wideo i wideo chatów. Na potrzeby Alior Sync bank upraszcza procesy ofertowania i sprzedaży produktów i usług, nie tylko bankowych, dzięki wykorzystaniu na szeroką skalę popularności i możliwości sieci społecznościowych oraz rozwoju urządzeń mobilnych.

Biznesowe plany Alior Sync zakładają pozyskanie miliona klientów oraz ponad 3 mld zł depozytów w ciągu czterech lat od uruchomienia działalności. Główną grupą docelową będą osoby w wieku 20-35 lat, otwarte na nowe technologie i innowacyjne rozwiązania.

Natomiast plany Alior Banku zakładają zwiększenie liczby klientów do 1,5 mln osób w 2012. Przekroczenie miliona jest planowane jeszcze w tym roku. W listopadzie br. bank miał 202 oddziały, 6 oddziałów private banking oraz 196 placówek partnerskich. Na koniec 2012 r. liczba placówek partnerskich zwiększy się do 400. Bank zwiększy też sieć sprzedawców mobilnych. Zatrudnia obecnie ponad 3600 osób i zamierza zatrudnić kolejne 150.

Alior Bank był dwukrotnie - w roku 2009 i 2011- finalistą organizowanego przez nas konkursu Lider Informatyki. W edycji 2009 naszego konkursu został zdobywcą nagrody za rozwiązanie telekomunikacyjne.


TOP 200