Alcatel zmodyfikował centrale OmniPCX

Alcatel wprowadza do swojej centrali IP PBX nowe funkcje, które pozwalają integrować telefony komórkowe z systemami telefonicznymi VoIP oraz udostępniają szereg dodatkowych usług.

Integracja telefonów komórkowych z centralami IP PBX (OmniPCX) będzie możliwa dzięki wprowadzeniu szeregu uaktualnień do oprogramowania OmniPCX Enterprise. Wśród nowych funkcji znajdują się też takie, które wspierają wirtualne sieci LAN (VLAN) i pozwalają integrować komunikaty.

Po uaktywnieniu nowej usługi, telefony komórkowe są konfigurowane jako integralne elementy centrali OmniPCX na równi ze standardowymi telefonami IP. Wszystkie usługi świadczone użytkownikom telefonów IP (np. przełączanie wywołań na inny numer) są udostępniane użytkownikom telefonów komórkowych.

Jedna z opcji przewiduje, że ten sam numer może być przypisany stacjonarnemu telefonowi IP i telefonowi komórkowemu. Inna opcja pozwala przełączać wywołania kierowane do telefonu komórkowego do systemu obsługującego pocztę głosową, co ułatwia przeglądanie wiadomości przechowywanych przez system poczty głosowej.

Alcatel pomyślał też o konwergencji, wprowadzając do centrali OmniPCX funkcje rejestrujące i wspierające sieci VLAN. W centralach OmniPCX poprzedniej generacji telefony IP były konfigurowane automatycznie (za pomocą protokołu Dynamic Host Configuration Protocol), ale rejestrowanie takich telefonów jako elementów sieci VLAN odbywało się "na piechotę". Teraz wszystko odbywa się automatycznie – telefon IP może zmieniać swoją lokalizację i będzie zawsze rozpoznawany jako jeden z elementów wcześniej zdefiniowanej sieci VLAN.

Eksperci potwierdzają, że przesyłanie głosu IP przez sieci VLAN jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ pakiety IP zawierające głos są w takiej konfiguracji bezpieczniejsze i mniej podatne na takie zjawiska jak przeciążenie sieci.

Nowa centrala OmniPCX wspiera protokół IMAP 4 (Internet Message Access Protocol), dzięki czemu użytkownicy aplikacji Microsoft Outlook, IBM Lotus Notes i Novell GroupWise Web mają dostęp do systemów obsługujących fax i pocztę głosową za pośrednictwem przeglądarki WWW. Alcatel informuje, że dostęp taki nie wymaga instalowania po stronie klienta żadnego dodatkowego oprogramowania.


TOP 200