Alcatel-Lucent: komunikacja multimedialna i narzędzia biznesowe do serwisów społecznościowych

W pierwszych dniach kwietnia Alcatel-Lucent Enterprise rozpoczął w Barcelonie "Dynamic Tour" - globalny cykl spotkań dla klientów i partnerów. Wśród najważniejszych nowości zaprezentowano OpenTouch - platformę do komunikacji multimedialnej oraz narzędzia biznesowe wykorzystujące aktywność użytkowników w mediach społecznościowych.

Trwająca rewolucja w sposobach komunikacji, gdy konsumenci coraz powszechniej korzystają z urządzeń mobilnych, serwisów społecznościowych i wideo - zmusza firmy do poszukiwania nowych sposobów prowadzenia działalności.

Podczas konferencji Alcatel-Lucent Enterprise w Barcelonie zaprezentowano innowacje i wprowadzone niedawno na rynek rozwiązania związane z mediami społecznościowymi, obsługą klienta i centrami kontaktu.

Zobacz również:

  • Ruszyły testy satelitów Starlink działających w trybie „direct-to-cell”
  • DirectX 12. Bez niego multimedia nie mogłyby działać

Motywem przewodnim rozpoczętego 5 kwietnia cyklu spotkań, który obejmie 35 miast w 13 krajach, jest zmiana w podejściu do komunikacji z klientem. Ma ona być dostosowana do zmieniających się potrzeb rynkowych oraz oferować nowe formy interakcji (wideo, multimedia). Dwudniowa konferencja w Barcelonie zgromadziła 2,5 tys. gości.

OpenTouch - platforma do rozmów multimedialnych

OpenTouch - podstawowe komponenty
  • Genesys SIP serwer - do prowadzenia multimedialnych rozmów,
  • operatorska Multimedia Resource Function (MRF) - umożliwia skalowalną, wielostronną komunikację z różnych lokalizacji jednocześnie,
  • Alcatel-Lucent User Session Manager - zapewnia wspólne, w pełni multimedialne sesje użytkowników łączących się z różnych urządzeń,
  • Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise - do kontrolowania i zapewnienia odpowiedniej jakości komunikacji w czasie rzeczywistym.

Paul Segre, prezes działu oprogramowania i aplikacji Alcatel-Lucent, zaprezentował najważniejsze nowe rozwiązanie - platformę komunikacyjną oferowaną komercyjnie pod nazwą OpenTouch (wcześniej znana jako ICE), obejmującą: konwergentną architekturę, Genesys SIP serwer, GVP serwer i OXE PBX. OpenTouch ma przenieść użytkownika z poziomu komunikacji głosowej do multimedialnej, gdzie będzie mógł korzystać z dowolnych urządzeń. Ma również umożliwić migrację z dotychczasowego modelu komunikacji dwustronnej na wieloosobową, gdzie można dowolnie dodawać lub usuwać rozmówców lub grupy klientów czy partnerów - w miarę bieżących biznesowych potrzeb. Konkurencyjne rozwiązanie Siemensa ma podobną nazwę: OpenScape.

Pierwsze zestawy OpenTouch mają trafić na rynek średnich i dużych przedsiębiorstw w II kwartale br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200