Alcatel-Lucent: komunikacja multimedialna i narzędzia biznesowe do serwisów społecznościowych
-
- Stefan Kaczmarek,
- 11.04.2011, godz. 08:37
Interaktywna tablica i wirtualny pokój spotkań

Tom Burns, prezes Alcatel-Lucent Enterprise przekonywał, że platforma OpenTouch ma pomóc przenieść użytkownika z ery komunikacji głosowej do multimedialnej
Narzędzia biznesowe do mediów społecznościowych, czyli contact center podłączone do Facebooka?
Grupa Genesys zaprezentowała rozwiązania biznesowe wykorzystujące aktywność użytkowników w mediach społecznościowych. Social Engagement to rozwiązanie łączące funkcje contact center z prowadzeniem marketingu w mediach społecznościowych, automatyzujące proces docierania poprzez kanały, takie jak Facebook czy Twitter - do klientów poszukujących określonych produktów czy usług, wpisujących określone zapytania.
Zobacz również:
Zasada działania polega w uproszczeniu na tym, że specjalne oprogramowanie wyszukuje i wyławia zdefiniowane frazy, słowa, tagi czy zapytania w wiadomościach wpisywanych przez użytkowników danego portalu (np. poszukujących taniego biletu lotniczego) i następnie podsuwa ofertę firmy (która opłaciła usługę), podając kontakt do agenta contact center.
Inne przykładowe zastosowanie to monitorowanie, w jakim kontekście pojawia się nazwa firmy we wpisach facebookowych lub na Twitterze, czy opinie są pozytywne czy negatywne. Na tej podstawie firma może podjąć określone działania. Tego typu narzędzia z pewnością budzą obawy związane z zachowaniem prywatności i prawnymi aspektami. Z drugiej strony, uczestnicy społecznościowych portali poprzez swoją aktywność godzą się na ryzyko utratu prywatności.
Pilotowe programy tego typu rozwiązań są prowadzone przez Entel w Chile i jednego z dużych operatorów telekomunikacyjnych w Azji.
Konwergencja w strukturach koncernu
Alcatel-Lucent Enterprises w obecnym kształcie to efekt połączenia działów Genesys i Alcatel-Lucent Communications. Integracja i nowa tożsamość miała na celu pokazanie, że Alcatel-Lucent (ALU) obecnie to nie tylko centrale PBX i dostawca sieciowego sprzętu, lecz również gracz w segmencie enterprise, wykorzystujący atuty i rozpoznawalność brandów trzech różnych grup: Genesys (call/contact center rozwiązania), komunikacja (UC, PBX) oraz sieci.
W zakresie linii produktowych, ALU będzie kontynuował rozwój infrastruktury dla contact center i biznesowych platform komunikacyjnych, wykorzystując nowe potencjalne obszary wzrostu, takie jak: wideo i SIP, UC, usługi w ramach społecznościowych mediów, SaaS, narzędzia do zarządzania procesami biznesowymi iCFD (intelligent Customer Front Door), rozwiązania do wirtualnych spotkań - Immersive Communications.