Alcatel-Lucent: komunikacja multimedialna i narzędzia biznesowe do serwisów społecznościowych

Interaktywna tablica i wirtualny pokój spotkań

Tom Burns, prezes Alcatel-Lucent Enterprise przekonywał, że platforma OpenTouch ma pomóc przenieść użytkownika z ery komunikacji głosowej do multimedialnej

Polecamy:
Podczas konferencji zaprezentowano również wizję rozwoju komunikacji opartej na rozwiązaniach wideo, mającą udoskonalić środowisko pracy. Spośród kilku pokazywanych w barcelońskim Centro de Convenciones Internacional, dwa warto wymienić: Interactive Whiteboard -interaktywną tablicę, łączącą technologię dotykową ekranu z wyświetlaniem wideo, oraz Immersive Video - zaawansowane rozwiązanie wizualne (prace nad nim prowadzono m.in. w Bell Labs), pozwalające różnym uczestnikom znajdującym się w różnych lokalizacjach "spotkać się" w wirtualnym pokoju i wchodzić w bezpośrednie interakcje.

Narzędzia biznesowe do mediów społecznościowych, czyli contact center podłączone do Facebooka?

Grupa Genesys zaprezentowała rozwiązania biznesowe wykorzystujące aktywność użytkowników w mediach społecznościowych. Social Engagement to rozwiązanie łączące funkcje contact center z prowadzeniem marketingu w mediach społecznościowych, automatyzujące proces docierania poprzez kanały, takie jak Facebook czy Twitter - do klientów poszukujących określonych produktów czy usług, wpisujących określone zapytania.

Zobacz również:

  • Ruszyły testy satelitów Starlink działających w trybie „direct-to-cell”
  • DirectX 12. Bez niego multimedia nie mogłyby działać

Zasada działania polega w uproszczeniu na tym, że specjalne oprogramowanie wyszukuje i wyławia zdefiniowane frazy, słowa, tagi czy zapytania w wiadomościach wpisywanych przez użytkowników danego portalu (np. poszukujących taniego biletu lotniczego) i następnie podsuwa ofertę firmy (która opłaciła usługę), podając kontakt do agenta contact center.

Inne przykładowe zastosowanie to monitorowanie, w jakim kontekście pojawia się nazwa firmy we wpisach facebookowych lub na Twitterze, czy opinie są pozytywne czy negatywne. Na tej podstawie firma może podjąć określone działania. Tego typu narzędzia z pewnością budzą obawy związane z zachowaniem prywatności i prawnymi aspektami. Z drugiej strony, uczestnicy społecznościowych portali poprzez swoją aktywność godzą się na ryzyko utratu prywatności.

Pilotowe programy tego typu rozwiązań są prowadzone przez Entel w Chile i jednego z dużych operatorów telekomunikacyjnych w Azji.

Konwergencja w strukturach koncernu

Alcatel-Lucent Enterprises w obecnym kształcie to efekt połączenia działów Genesys i Alcatel-Lucent Communications. Integracja i nowa tożsamość miała na celu pokazanie, że Alcatel-Lucent (ALU) obecnie to nie tylko centrale PBX i dostawca sieciowego sprzętu, lecz również gracz w segmencie enterprise, wykorzystujący atuty i rozpoznawalność brandów trzech różnych grup: Genesys (call/contact center rozwiązania), komunikacja (UC, PBX) oraz sieci.

W zakresie linii produktowych, ALU będzie kontynuował rozwój infrastruktury dla contact center i biznesowych platform komunikacyjnych, wykorzystując nowe potencjalne obszary wzrostu, takie jak: wideo i SIP, UC, usługi w ramach społecznościowych mediów, SaaS, narzędzia do zarządzania procesami biznesowymi iCFD (intelligent Customer Front Door), rozwiązania do wirtualnych spotkań - Immersive Communications.


TOP 200