Akrobata online

Właśnie zakończył się etap testów Acrobat.com, a wszystkie oferowane przez tę platformę usługi zostały udostępnione produkcyjnie na zasadzie subskrypcji.

Akrobata online

Urządzenia firmy Check Point z serii Smart-1

Celem uruchomienia Adobe.com ma być umożliwienie użytkownikom lepszej współpracy przy tworzeniu wspólnych dokumentów. Dyrektor marketingu i zarządzania produktem w Adobe, Erick Larson zapowiedział też wprowadzenie kolejnej usługi online - arkusza kalkulacyjnego Acrobat Tables. Dostępne są już: edytor tekstu - Buzzword; rodzaj komunikatora - Adobe Connect Now oraz aplikacja podobna do Microsoft Office PowerPoint - Presentations. Usługi sieciowe konkurujące z pakietami biurowymi Microsoftu czy IBM Lotus stają się coraz bardziej powszechne i zauważane, Google i inne firmy ustawicznie poszerzają swoją ofertę. Adobe, biorąc pod uwagę doświadczenie firmy w tworzeniu dokumentów, ma duże szanse korzystnie konkurować z Microsoftem na rynku klientów biznesowych, na który skierowana jest oferta Acrobat.com.

Adobe proponuje dwie wersje subskrypcji - Premium Basic i Premium Plus. Oba dostępne są w dwu wariantach - miesięcznym i rocznym. Podstawowy (Basic) to ok. 15 USD miesięcznie lub 149 USD rocznie. Zawiera on możliwość konwersji 10 dokumentów miesięcznie do formatu PDF, jak również utrzymywanie kontaktów na platformie z maksimum pięcioma użytkownikami usługi. Plus to koszt 39 USD miesięcznie lub 399 USD rocznie. W zakres usług tej wersji Adobe.com wchodzi nieograniczona liczba konwersji dokumentów na format PDF oraz kontakty z maksimum 20 użytkownikami. Adobe oferuje wsparcie techniczne w postaci infolinii i subskrypcji sieciowych dla obu wersji usługi. Specjalna oferta promocyjna, trwająca do 16 lipca, gwarantuje klientom zniżki w wysokości 15 USD przy opłacie rocznej za usługę w wersji Basic i 50 USD w opcji Plus.

Acrobat.com ma na celu więcej niż tylko dostarczanie użytkownikom biznesowym alternatywnych rozwiązań biurowych, jako przeciwwagi dla pakietów. Ma im zaoferować również pomoc we współpracy, równoczesnym tworzeniu dokumentów i nadzorze nad tym procesem - także poprzez wzajemną komunikację. "Chcemy stworzyć wydajną i przyjemną metodę współpracy przy tworzeniu dokumentów, pozwalającą ograniczyć liczbę niezbędnych spotkań czy przesłanych e-maili. Współpraca koncentrująca się na samej technologii może być irytująca. Mamy nadzieję, że Acrobat.com dostarczy prostych w użyciu narzędzi, ułatwiających współpracę, a ludzie pracujący razem polubią to zajęcie" - mówi Erik Larson.

W opinii niektórych potencjalnych odbiorców, proponowane przez Adobe rozwiązania są bardzo potrzebne. Praca z tym swoistym frameworkiem sieciowym wydaje się atrakcyjna z uwagi na mniejsze zagrożenie utratą danych w przypadku awarii sprzętu czy kradzieży. Oczekiwaną i potrzebną opcją ma być również współpraca przy tworzeniu i zarządzanie obejmujące nie tylko pojedyncze dokumenty, ale także całe ich grupy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200