Agora z IDG sprzedają razem

Portale Gazeta.pl wraz z wydawnictwem IDG.pl zaproponowały dziś wspólny pakiet wydawniczy. Jego atrakcyjność wynika z profilu użytkowników, jakimi mogą się pochwalić obydwa portale: zamożnych, dobrze wykształconych i ze sporym stażem w internecie. Współpraca umożliwiła stworzenie sześciu pakietów reklamowych, w tym jednego zasięgowego, który obejmuje cztery miliony użytkowników.

Agora z IDG sprzedają razem
Oferta Agory i IDG jest unikalna na polskim rynku, powstała bowiem na bazie porozumienia pomiędzy dwoma wydawcami, którzy główny nacisk kładą na jakość samodzielnie przygotowywanych i dostarczanych informacji. Pozwala też na dotarcie do internautów o większych niż przeciętna możliwości nabywczych.

Oferta składa się z kilku pakietów tematycznych, tj. "Informacje", "Kadra zarządzająca i IT", "Rozrywka", "Hobby", "Communities" oraz pakietu głównego, obejmującego swoim zasięgiem ponad 4 miliony użytkowników.

Zobacz również:

  • International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO

Zasięg pakietu "Informacje" to około 2,5 mln użytkowników, którzy korzystają z serwisów informacyjnych Gazety oraz IDG, z takimi sekcjami jak serwis aktualności IDG.pl, Internet Standard, PC World, NetWorld, Computerworld, ITPartner czy Kino Domowe.

Pakiet "Kadra zarządzająca oraz IT" ma miesięczny zasięg 500 tys. użytkowników, pakiet "Hobby" 1 mln, "Rozrywka" - 450 tys. użytkowników, zaś "Communities" 300 tys. W obrębie samego pakietu zasięgowego jest możliwych kilka opcji, przy czym na razie - jak zaznaczyła na konferencji Benita Jakubowska - reklama może dotrzeć do 4 mln użytkowników.

Komentarz Jolanty Zaczek, dyrektor zarządzającej ACR

Jolanta Zaczek, ACR

Wspólna oferta Agory i IDG wyglada interesujaco. Nie wiadomo, jak to będzie wyglądać cenowo, ale generalnie myślę, że moi klienci będą zainteresowani nowym produktem. Ja sama przy najbliższej kampanii postaram się ją zarekomendować jednemu z moich klientów.

Takie pakiety zasięgowe z cappingiem 1 podwyższają skuteczność kampanii i przede wszystkim zwiększają zasięg. Największą zaletą tej oferty jest profil użytkowników. Jestem w stanie dużo więcej zapłacić za taki pakiet zasięgowy i dotrzeć do "wyrafinowanej grupy internautow", jak to określają Gazeta i IDG w ofercie, niż zrobić kampanię zasięgową na Onecie do wszystkich. Ale oczywiście wszystko zależy od grupy docelowej, realizowanych celów kampanii, itd.

Trzeba podkreślić, że zasięg wspólnej oferty Gazety i IDG też wydaje się być silny - gwarancja dotarcia do 4 mln unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca jest ok.

Agora z IDG sprzedają razem

Konferencja Gazeta.pl oraz IDG.pl. Od lewej: Dariusz Sokołowski (IDG), Robert Biegaj (Gazeta), Benita Jakubowska (Gazeta), Michał Kreczmar (IDG)

Wspólna oferta jest atrakcyjna ze względu na dość elitarny profil internautów korzystających z portalu Gazeta.pl oraz serwisów IDG. Okazuje się, że ponad 3,2 mln użytkowników tych serwisów ma co najmniej roczne doświadczenie korzystania z internetu, ponad 2,4 mln ma wykształcenie co najmniej średnie, prawie 3,4 mln korzysta z internetu co najmniej kilka razy w tygodniu, a prawie 860 tys. to kierownicy, prezesi, dyrektorzy, specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i właściciele firm.

Komentarz Jacka Kołtonika, dyrektora Departamentu Internet CR Media

Jacek Kołtonik, CR Media

Nowa oferta to odpowiedź Agory na to, co dzieje się na rynku. Agora próbowała znaleźć partnera, z którym będzie mogła stworzyć pakiety zasięgowe. Badania pokazały, że zasięg Gazety po ogłoszeniu pierwszych wyników Megapanelu nie był oszałamiający, więc Gazeta próbowała szukać użytkowników. Portal zawsze pozycjonował się w ten sposób, że dociera do użytkownika lepiej uposażonego, lepiej wykształconego czyli najbardziej interesującego dla reklamodawców. Gazeta znalezła partnera, z którym będzie mogła budować pakiety atrakcyjnych użytkowników. Reklamodawcy dostają więc produkt bardzo dobry jakościowo. Myślę, że spotka się z ich zainteresowaniem.

Oferta jest interesująca też dlatego, że jest jeden adserwer. Ciężko było zaoferować pakiety bez tego rozwiązania.

Podejrzewam, że Gazeta.pl może w przyszłości zechcieć związać się z kolejnym podmiotem. Wciąż konkuruje z dużymi portalami jak Onet czy Wirtualna Polska, które mają bardzo duże zasięgi. Czują też na plecach oddech sieci reklamowych, które w produktach zasięgowych mogą być bardzo atrakcyjne. Kolejny alians musiałby być wspólną ofertą reklamową oparta na jednym adserwerze. Powstaje pytanie, czy jest to możliwe i kto byłby zainteresowany pakietowaniem z Gazetą. Raczej nie mogłyby to być pojedyncze potale, lecz sieci.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200