Agora SA przedstawia strategię internetową

Oferta Agory w Internecie będzie w pierwszym etapie skierowana do klientów indywidualnych. Spółka zamierza stworzyć jeden portal krajowy i kilka lokalnych, a następnie rozwinąć kanały tematyczne. Wydatki na stworzenie portalu wyniosą do 2002 r. 40 mln zł.

Oferta Agory w Internecie będzie w pierwszym etapie skierowana do klientów indywidualnych. Spółka zamierza stworzyć jeden portal krajowy i kilka lokalnych, a następnie rozwinąć kanały tematyczne. Wydatki na stworzenie portalu wyniosą do 2002 r. 40 mln zł.

Agora rozważa też przygotowanie oferty dla firm. Wpływy z Internetu będą pochodzić głównie z działalności reklamowej, a z czasem z handlu elektronicznego.

"Siłą naszego projektu internetowego jest wykorzystanie atutów firmy - największego polskiego dziennika Gazety Wyborczej, jej marki, związanych z nią czytelników, bogactwa informacji krajowych i lokalnych oraz przewagi na rynku ogłoszeń wymiarowych i drobnych. Agora wykorzysta także do promocji marki internetowej rosnącą grupę swoich rozgłośni radiowych" - twierdzą w oficjalnym komunikacje przedstawiciele wydawnictwa. Agora zamierza wykorzystać do stworzenia portalu doświadczenia związane z wydawaniem internetowej wersji Gazety Wyborczej.

Spółka internetowa Agory będzie odrębną jednostką w strukturze grupy. Kierować nią będzie Helena Łuczywo, członek zarządu Agory i jeden z redaktorów Gazety Wyborczej.

Nad projektem internetowym pracuje już 16-osobowy zespół. Do końca roku jego liczba zwiększy się do 40 osób. Koszty zatrudnienia i zakupu systemu informatycznego, na którego podstawie powstanie portal Agory, są szacowane na 14 mln zł w 2000 r. W 2002 r. osiągną prawdopodobnie 40 mln zł.

Agora SA - notowana od kwietnia 1999 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych - jest wydawcą Gazety Wyborczej. Posiada także udziały w 10 rozgłośniach radiowych. Ostatnio spółka kupiła dwie kolejne stacje i otrzymała koncesję na prowadzenie trzeciej. We wrześniu 1997 r. Agora wykupiła udziały w TKP, spółce-matce, płatnej telewizji Canal+ i cyfrowej telewizji satelitarnej Cyfra+.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200