Adware w owczej skórze

Jeden z największych i najbardziej agresywnych producentów adware, 180solutions, rozpoczął kampanię nad zmianą swojego negatywnego wizerunku. Od poniedziałku, na ekranach komputerów, na których (najczęściej bez wiedzy i zgody użytkowników) zainstalowane zostały programy firmy, oprócz reklam typu pop-up wyświetlane są informacje jak usunąć niepożądane pliki wraz z odnośnikiem do deinstalatora.

Przedstawiciele 180solutions nie zaprzeczają, że ich produkty "zagnieżdżają" się na wielu komputerach wbrew woli ich właścicieli, podkreślili jednak, że dzieje się z tak z winy nieuczciwych dystrybutorów ("rogue distributors") innych programów, którzy "dopinają" do swoich aplikacje 180solutions nie informując o tym użytkowników. Według rzecznika prasowego firmy, Seana Sundwalla, podjęto już kroki mające przeciwdziałać takim praktykom, na przykład w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wymówiono współpracę 450 dystrybutorom.

Prawdopodobnie jednak kampania została zapoczątkowana dzięki procesom, jakie w ostatnich czasach dotknęły rynek adware. Chodzi tu między innymi o sprawę Nowy Jork przeciwko Intermix Media, w której prokurator stanowy zarzucił firmie nieuczciwe instalowanie oprogramowania.

Więcej informacji: 180solutions

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200