Adobe uruchamia w Polsce nowy program partnerski
- Adam Jadczak,
- 19.09.2011, godz. 08:08
Przez ostatni rok był testowany w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, teraz jest wprowadzany do pozostałych krajów Unii Europejskiej, w tym Polski oraz w Rosji. Dziś (19 września) rozpoczęła się rekrutacja partnerów do Programu. Potrwa ona przez kilka tygodni, a na nowych zasadach zaczną oni współpracować z Adobe od 4 października.
"Adobe Partner Connection Reseller Program ma oferować partnerom handlowym nowe formy motywacji i nagradzania. Chcemy zaktywizować zwłaszcza tych, z największymi kompetencjami, oferujących klientom dodatkową, unikalną na rynku wiedzę" - tłumaczy Rafał Maciejewicz, dyrektor sprzedaży i kanału partnerskiego w Adobe Polska. Jak ocenia, w Polsce jest kilkuset aktywnych partnerów Adobe. "Bylibyśmy zadowoleni, gdyby przynajmniej 10% z nich zapisało się do naszego programu na poziomie wyższym niż podstawowy" - dodaje. Program obejmuje wszystkie rozwiązania desktopowe takie, jak m.in. Acrobat, InDesign, czy Photoshop.
Adobe Partner Connection Reseller Program oferuje atrakcyjne formy motywacji i nagradzania najaktywniejszych uczestników. Jedną z ważnych jego cech - z punktu widzenia partnerów - jest tzw. rejestracja transakcji. Umożliwia ona Adobe premiowanie partnerów za starania poprzedzające podpisanie umowy z klientem. Jeśli partner przekaże do Adobe informację o prowadzonym u klienta projekcie, a informacje te zostaną pozytywnie zweryfikowane może liczyć na dodatkową prowizję za zrealizowany projekt. "Co ważne dotyczy to nie tylko sytuacji, gdy wygra on przetarg. Premię otrzymuje także gdy inna firma zaoferuje niższą cenę i zwycięży. Proponujemy 4% od wartości kontraktu dla kwot od 10 tys. USD do 25 tys. USD oraz 7% dla kontraktów powyżej 25 tys. USD" - tłumaczy Rafał Maciejewicz
Zobacz również:
- Canva dokonuje największego przejęcia w pościgu za Adobe
- Jak CIO może wesprzeć budowanie ekosystemu partnerów innowacji
Oferujemy partnerom premię za zrealizowany projekt. Co ważne dotyczy to nie tylko sytuacji, gdy wygra on przetarg. Premię otrzymuje także gdy inna firma zaoferuje niższą cenę i zwycięży. Proponujemy 4% od wartości kontraktu dla kwot od 10 tys. USD do 25 tys. USD oraz 7% dla kontraktów powyżej 25 tys. USD.
Rafał Maciejewicz, dyrektor sprzedaży i kanału partnerskiego w Adobe na Europę Wschodnią
Kolejne poziomy przewidywane przez program to Gold i Platinum. Na tych poziomach ustalane są już cele sprzedażowe. Dodatkowo można uzyskać specjalizacje w trzech grupach produktów - skierowanych na rynek edukacyjny, rozwiązań wideo oraz związany z legalizacją oprogramowania.
"Adobe Partner Connection Reseller Program jest oparty na czterech zasadach: zachęcanie do aktywnej sprzedaży, zaangażowanie dystrybutorów w rozwój firm resellerskich, wprowadzenie nowych sposobów zarządzania kanałami sprzedaży i stymulowanie dyskusji o technologiach Adobe z końcowymi użytkownikami. W przeszłości nagradzaliśmy partnerów indywidualnie. Obecnie zachęcamy ich do wzięcia udziału w zintegrowanym, kompleksowym programie, który będzie premiował uczestników proporcjonalnie do stopnia zaangażowania w sprzedaż" - przekonuje Massimo Collu, Senior Director of Channel Sales EMEA w Adobe.
Autoryzowani dystrybutorzy Adobe będą oferować wszystkim partnerom, którzy osiągnęli poziom Certyfikowanego Partnera Handlowego lub wyższy, możliwość sprzedaży licencji Adobe na zasadach CLP (Kumulacyjny Program Licencyjny). Ma to wzmocnić ich relacje z kluczowymi, wyspecjalizowanymi partnerami. Dystrybutorzy będą też aktywnie uczestniczyć w działaniach Adobe zmierzających do rozbudowy kanału partnerskiego.