Adobe uruchamia program dla partnerów

Przez ostatni rok był testowany w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, teraz jest wprowadzany do pozostałych krajów Unii Europejskiej, w tym Polski. 19 września rozpoczęła się rekrutacja partnerów, która potrwa miesiąc.

"Adobe Partner Connection Reseller Program ma oferować nowe formy motywacji i nagradzania. Chcemy zaktywizować zwłaszcza tych partnerów, z największymi kompetencjami, oferujących dodatkową, unikalną na rynku wiedzę" - tłumaczy Rafał Maciejewicz, dyrektor sprzedaży i kanału partnerskiego w Adobe Polska. Jak ocenia, w Polsce jest kilkuset aktywnych partnerów. Firma chciałaby, aby zapisało się do niego minimum 10% z nich. Program obejmuje rozwiązania desktopowe takie, jak m.in. Acrobat, InDesign, czy Photoshop.

Adobe Partner Connection Reseller Program wprowadza atrakcyjne formy motywacji i nagradzania najaktywniejszych uczestników. Jedną z najważniejszych - z punktu widzenia partnerów - jest tzw. rejestracja transakcji. Umożliwia ona premiowanie partnerów za starania poprzedzające podpisanie umowy z klientem. Jeśli partner przekaże do Adobe informację o prowadzonym u klienta projekcie, a informacje te zostaną pozytywnie zweryfikowane może liczyć na dodatkową prowizję za projekt. "Dotyczy to nie tylko sytuacji, gdy wygra on przetarg. Premię otrzymuje także gdy inna firma zaoferuje niższą cenę i zwycięży. Proponujemy 4% od wartości kontraktu dla kwot od 10 tys. USD do 25 tys. USD oraz 7% dla kontraktów powyżej 25 tys. USD" - tłumaczy Rafał Maciejewicz

Zainteresowani partnerzy mogą zarejestrować się online. W ten sposób otrzymują status Zarejestrowanego Partnera Handlowego (Registered Reseller). Chcąc uzyskać większe korzyści, przechodzą bezpłatne szkolenia internetowe, zdają egzaminy i otrzymują status Certyfikowanego Partnera Handlowego (Certified Reseller). Wówczas też otrzymują możliwość rejestracji transakcji. Kolejne poziomy przewidywane przez program to Gold i Platinum. Na tych poziomach ustalane są już cele sprzedażowe. Dodatkowo można uzyskać specjalizacje w trzech grupach produktów - skierowanych na rynek edukacyjny, rozwiązań wideo oraz związany z legalizacją oprogramowania.