Adobe przejmuje firmę Figma

Analitycy nie mają wątpliwości. Ta transakcja zmieni gruntowanie obraz rynku oferującego narzędzia do cyfrowego projektowania dokumentów. Firma Adobe ogłosiła bowiem, że zdecydowała się przejąć za kwotę 20 mld USD jednego ze swoich największych konkurentów działających w tym segmencie rynku IT, jakim jest firma Figma.

Suma, jaką Adobe będzie musiało wyłożyć, jest dla analityków pewnym zaskoczeniem, gdyż w połowie zeszłego roku wartość firmy Figma szacowana na 10 mld USD. Adobe zgodziło się zapłacić dwa razy tyle co wynika chyba z faktu, że kondycja finansowa tej korporacji jest obecnie znakomita. Przychody Adobe w trzecim kwartale tego roku zamknęły się kwotą 4,43 miliarda dolarów. Pomimo tego analitycy sądzą, że Adobe będzie jednak i tak zmuszone sfinansować tę transakcję po zaciągnięciu pożyczki, gdyż w czwartym kwartale tego roku przychody firmy mogą się zmniejszyć. Giełda nie zareagowała bowiem przychylnie na tę wiadomość i akcje spółki spadły o prawie 10%.

Zgodnie z umową, Adobe zapłaci za przejęcie Figmy w połowie gotówką, a w połowie akcjami. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana i ostatecznie zamknięta dopiero w 2023 roku, pod warunkiem oczywiście otrzymania wymaganych zgód i zatwierdzeń regulacyjnych oraz spełnienia innych warunków zamknięcia, w tym zgody akcjonariuszy Figmy.

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Canva dokonuje największego przejęcia w pościgu za Adobe
  • Projekt www w jednym kliku

Z produktów firmy Figma - których mocną stroną jest możliwość projektowania dokumentów z wykorzystaniem nowoczesnego środowiska opartego na chmurze - korzysta obecnie 4 mln użytkowników. W kolei Adobe wyspecjalizowało się we wspieraniu bardziej ambitnych projektów w takich obszarach, takich jak obrazowanie (tu prym wiedzie Photoshop), ilustracje, wideo czy przekazy 3D.

Teraz wszystkie te produkty te trzeba będzie umiejętnie połączyć i stworzyć jedną natywną platformę oferującą wszystkie możliwości. Przejęcie to stawia konkurencję w trudnym położeniu i wiele firm działających w obszarze cyfrowego projektowania będzie musiało się zmierzyć z tym wyzwaniem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200