Action zadebiutował na GPW

Podczas otwarcia poniedziałkowej sesji giełdowej prawa do akcji Action wzrosły o 15,8 proc. do 13,9 zł. Dystrybutor sprzętu IT sprzedał wszystkie 4,5 mln akcji po 12 zł w ofercie publicznej i pozyskał 54 mln zł brutto.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pozyskane środki spółka przeznaczy m.in. na rozwój działalności hurtowej w kraju (rozbudowa i unowocześnienie magazynu centralnego, poszerzenie oferty handlowej) Celem Action jest osiągnięcie pozycji lidera na polskim rynku dystrybucji sprzętu komputerowego. Zarząd spółki chce zwiększyć sprzedaż własnych produktów (m.in. Active Jet, Active Power czy ACT), przynoszących firmie wyższe marże. Do roku 2010 ich udział w łącznych przychodach ma zwiększyć się z 10 do 15 proc. Drugim kierunkiem ekspansji spółki jest rynek ukraiński (dystrybucja i sprzedaż detaliczna IT oraz RTV/AGD).

Ewentualne działania zmierzające ku przejęciu innych spółek zarząd Action mógłby podjąć jesienią, zaś możliwy zakup byłby zrealizowany w I połowie przyszłego roku. - Jeżeli będziemy brali pod uwagę przejęcia kogokolwiek, byłby to niszowy producent lub dystrybutor - mówił podczas pierwszego notowania Piotr Bieliński, prezes Action.

Według najnowszego raportu Computerworld TOP 200 dystrybutorem sprzętu numer jeden, pod względem przychodów, w Polsce jest ABC Data (19-proc. udział w rynku). Udział Action sięga 17 proc.

Według prognoz, spółka w dobiegającym końca 31 lipca roku obrachunkowym 2005/2006 osiągnie zysk netto na poziomie 16,3 mln zł i przychody w wysokości 1,45 mld zł. W kolejnym roku obrotowym 2006/2007 zamierza zwiększyć zysk netto o 40 proc. do blisko 23 mln zł przy przychodach 1,75 mld zł. Action zamierza podwoić przychody w ciągu trzech-czterech lat.

Jak informowaliśmy wcześniej, Action podpisał ze spółką ARAM umowę na sprzedaż wielofunkcyjnych urządzeń sieciowych oraz komputerów osobistych, które zamawiał resort edukacji. Wartość umowy sięgneła 17,7 mln zł brutto. Zarząd spółki liczy na kolejne zamówienia z MEN.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200