Action - 26,3 mln zł zysku za ubiegły rok

Firma podała właśnie swoje wyniki finansowe za rok obrotowy 2010. Zakończyła go wzrostem rentowności zysku netto o 50% w porównaniu do roku poprzedniego. W tym czasie firma wypracowała 26,3 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 2,1 mld zł.

W 2010 roku Action odnotowała wzrost sprzedaży niemal w każdej grupie produktów. W IV kwartale wyjątkiem była niższa od zakładanej sprzedaż notebooków, i spowodowana zwiększoną ich bezpośrednią sprzedażą w naszym kraju ze strony producentów. Wysoką dynamiką odznaczała się natomiast sprzedaż artykułów foto, których wzrost ukształtował się na poziomie 38% w porównaniu do roku poprzedniego.

"Lepsze niż przed rokiem wyniki są efektem nie tylko stabilizującego się rynku, ale również pracy, którą włożyliśmy we wzmocnienie jakości sprzedaży i kierunków jej rozwoju. Rozszerzyliśmy ofertę produktów dbając o ich wysoką dostępność. Większy zysk wynika również z przeprowadzonych procesów optymalizacji w zakresie działania firmy i ponoszonych kosztów. Wypracowane wyniki pozwalają pozytywnie myśleć o kolejnych kwartałach. Mając do dyspozycji ponad 26 mln zł, Zarząd będzie rekomendował podział zysku miedzy Akcjonariuszy na poziomie podobnym do zeszłorocznego" - komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu Action.

Zobacz również:

  • Dobre wyniki finansowe Fortinet
  • Spadek sprzedaży pecetów

W 2011 r. firma planuje rozbudować internetowe kanały sprzedaży i zająć się wielopłaszczyznową współpracą z operatorami telekomunikacyjnymi opartą nie tylko na sprzedaży urządzeń telekomunikacyjnych, ale również pakietów danych. Action chce świadczyć usługi logistyczne oraz konfekcjonować artykuły promocyjne dla klientów telekomów.

Czytaj także:

ABC Data - rekordowe wyniki finansowe

Grupa AB: 21% wzrost przychodów i 68% wzrost zysku

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200