Acer staje do konkurencji

Jesienią br. tajwańska firma wprowadzi na polski rynek nowe modele komputerów PC.

Jesienią br. tajwańska firma wprowadzi na polski rynek nowe modele komputerów PC.

"Acer przewiduje osiągnięcie 5% udziału w polskim rynku komputerów osobistych w ciągu najbliższych 3 lat" - powiedział Klaus M. Muuss, dyrektor Acer Computer GmbH. -"Po Niemczech, Polska jest oceniana przez nas jako najważniejszy i najbardziej perspektywiczny rynek wśród krajów Europy Środkowowschodniej".

Komputery tajwańskiej firmy są sprzedawane w Polsce od dawna przez Computer 2000. Acer Computer pół roku temu otworzył biuro w Warszawie. Zdaniem dyrektora, Tomasza Niesłuchowskigo głównym zadaniem jest rozszerzenie sieci sprzedaży. W najbliższym czasie planowane jest zawarcie umowy z jeszcze jedną polską firmą dystrybucyjną.

Jesienna kolekcja

Podstawowym elementem oferty mają być komputery PC i notebooki przeznaczone dla instytucji, biznesu i innych firm. We wrześniu mają się też pojawić na polskim rynku modele Aspire skierowane do użytkowników indywidualnych. Komputery te prezentowane były już podczas wiosennych targów CeBIT i zwróciły uwagę swą oryginalną stylistyką. "Jesienią Acer wprowadzi również na polski rynek nowe modele notebooków" - ujawnił Klaus Muuss.

Nie jest jasna przyszłość komputerów AcerBasic, o oryginalnej konstrukcji i cenie ok. 500 USD, które stanowić mogą konkurencję dla szeroko reklamowanych tanich komputerów/terminali sieciowych. AcerBasic to komputer wyposażony w procesor 5x86 133 MHz, 4 MB RAM i napęd wymiennych dysków Iomega Zip Drive 100 MB. Acer na pewno zamierza wprowadzić ten model na rynek chiński, a jak ostrożnie powiedział Klaus Muuss, jego dostępność w Europie, a więc także w Polsce, zależy od pojawienia się odpowiednio wysokiego popytu. Na razie nie wiadomo czy supertani AcerBasic bedzie wprowadzony do sprzedaży w Europie.

Trudna konkurencja

Można sądzić, że Acer Computer będzie w Polsce konkurować przede wszystkim z firmami oferującymi markowe komputery PC, takimi jak IBM, Compaq, Dell czy Digital. "Jestem przekonany, że Acer może odnieść sukces w konkurencji z firmami amerykańskimi. Świadczy o tym pozycja jaką firma zdobyła w takich krajach, jak Meksyk czy Tajlandia, gdzie Acer jest obecnie największym dostawcą komputerów" - powiedział Klaus Muuss.

Jak przyznał Klaus Muuss, udział krajów Europy Wschodniej w całkowitych obrotach koncernu jest obecnie bardzo mały, ale "polityka Acer Computer ma charakter długofalowy i firma nie zamierza dążyć do spektakularnego, szybkiego sukcesu rynkowego, a raczej systematycznie budować swoją pozycję i stopniowo zwiększać udział w rynku". Wydaje się jednocześnie, że zapowiadane na początku tego roku przez Tomasza Niesłuchowskiego podwojenie liczby sprzedanych w Polsce komputerów Acera będzie trudne do osiągnięcia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200