Aastra: znana oferta pod nową marką w Polsce

Od niedawna w Warszawie działa biuro firmy Aastra, która - mimo, że nie była znana pod tą marką - to biorąc pod uwagę ofertę usług i produktów ma w Polsce klientów od 20 lat. Wszyscy starzy i nowi klienci nadal będą obsługiwani m.in. przez dotychczasowych partnerów Damowo, MCX, Unicom i DGT. Szefem polskiego biura został Tomasz Łodziński.

Frederic Boone, kieruje sprzedażą Aastra w Europie Środkowej i Wschodniej

Notowana na kanadyjskiej giełdzie w Toronto spółka Aastra powstała w 1983 r. Do Europy weszła w 2003 r. przejmując producentów i integratorów systemów central abonenckich Ascom w Szwajcarii, EADS we Francji i DeTeWe w Niemczech, co z miejsca zapewniło jej na tych rynkach dominującą pozycję. Przejęcie zaś działu Enterprise Comunications od Ericsson w 2008 r. sprawiło, że dzisiaj może się prezentować jako firma o zasięgu globalnym, zdolną do oferowania systemów telekomunikacyjnych dla wszystkich rodzajów użytkowników biznesowych i sektora publicznego.

Frederic Boone, który pracował przez siedemnaście lat w Ericsson, obecnie kieruje sprzedażą Aastra w Europie Środkowo-Wschodniej. Uważa, że zmiana pomoże obu firmom, Ericsson może się skupić na najważniejszym biznesie, co wpisuje się aktualne strategie biznesowe wielu firm, natomiast Aastra zyskała potencjał, aby rozwijać i poszerzać zintegrowaną specjalizowaną ofertę dla klienta korporacyjnego.

Frederic Boone pytany o rozwiązania mobilne, które są coraz ważniejsze również w biznesie, mówi, że 800 byłych pracowników Ericsson, którzy pracują obecnie Aastra przyniosło sporo wiedzy i intuicji na ten temat, ponieważ dla Ericsson była to jedna z najważniejszych kompetencji. Centrale abonenckie od dawana zawierają moduły, pozwalające korzystać z wszelkich potrzebnych systemów korporacyjnych przez pracowników znajdujących się poza biurem, beze względu na to gdzie się znajdują. Jednak obecnie wyzwaniem jest planowanie i integracja aplikacji, które będą nastawione na rozwiązywanie specyficznych problemów klientów. Integracja nastawionych procesowo aplikacji wymaga zrozumienia celów, organizacji, mentalności, biznesowej kultury klienta. Nie jest to łatwe, bo wszyscy dopiero dojrzewają do nowych rozwiązań, uczą się myślenia o tym, co im mogą dać zaawansowane technologie mobilne lub multimedialne. Elastyczna organizacja zasobów badawczo-rozwojowych i służb wsparcia Aastra jest nastawiona na kreatywne reagowanie.