AVISO ułatwi wdrażanie VoIP

Alcatel wprowadza zestaw aplikacji pod nazwą Alcatel Assessment for VoIP Solution (AVISO), który umożliwia wykonanie szczegółowej analizy sieci pod kątem jej gotowości do wdrożenia rozwiązań VoIP. Aplikacja ma pomóc partnerom biznesowym w audycie, monitorowaniu i znajdowaniu problemów związanych z VoIP w ich sieciach.

Aplikacja AVISO zaprojektowana do współpracy z serwerem PC i telefonami IP Alcatela e-Reflexes, przekazuje w sposób niezależny od serwera głosowego informacje dotyczące jakości świadczonych usług w formie dodatkowych logów (QoS tickets), dołączanych na zakończenie każdego połączenia. Są one zapisywane w specjalnym raporcie, który umożliwia następnie dokonanie szczegółowej analizy sieci.

Rozwiązanie nie jest związane z żadną konkretną platformą i może współpracować z sieciami zbudowanymi w oparciu o sprzęt różnych dostawców. Można je stosować w wielu środowiskach sieciowych do oceny stanu gotowości do wdrożenia VoIP – zanim firma zdecyduje się na instalację takich rozwiązań u siebie.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • VoLTE w praktyce - czy warto korzystać z tej technologii?

Zaletą rozwiązania AVISO jest możliwość ciągłego monitorowania wydajności aplikacji VoIP i ostrzegania administratorów sieci o pogorszeniu się jakości przesyłania głosu, włączając w to zakłócenia, utratę pakietów, brak połączenia czy przekłamania. Pozwala to na przeprowadzenie na miejscu analizy i szybką identyfikację źródła powstawania problemów. Aplikacja AVISO została przetestowana i uzyskała certyfikat „Performance Verified”, przyznawany przez niezależne centrum testowe Miercom.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200