AT&T BCS - telekomunikacja dla biznesu

AT&T BCS Polska zorganizował pod koniec maja br. konferencję prasową poświęconą prezentacji najnowszych produktów telekomunikacyjnych AT&T. AT&T Business Communication Systems Polska, jako filia AT&T, zajmuje się rozwojem łączności dla sfer biznesu, dużych firm i centrów zarządzania, hoteli oraz banków.

AT&T BCS Polska zorganizował pod koniec maja br. konferencję prasową poświęconą prezentacji najnowszych produktów telekomunikacyjnych AT&T. AT&T Business Communication Systems Polska, jako filia AT&T, zajmuje się rozwojem łączności dla sfer biznesu, dużych firm i centrów zarządzania, hoteli oraz banków.

AT&T DEFINITY

Sztandarowym produktem oferowanym przez AT&T BCS Polska jest cyfrowa centrala telefoniczna AT&T DEFINITY. Może ona obsługiwać 20-25 tys. linii telefonicznych zarówno analogowych, jak i cyfrowych (zgodnie z protokołami DCP lub ISDN). Modułowa budowa umożliwia konfigurowanie systemu w zależności od potrzeb użytkownika. Zestawić z nich można nie tylko tradycyjne systemy biurowe, ale także specjalistyczne np. dla hoteli czy szpitali.

Dzięki temu systemowi użytkownik może korzystać z różnych usług. Jedną z nich jest poczta głosowa, obecnie dostępna jedynie w wersji angielskiej. Wersja polska, opracowana przez Bell Labs., będzie dostępna w sierpniu br.

Inną jest Callmaster, system rozpoznawania głosu, obecnie testowany na praskiej giełdzie. Pozwala on na zapoznanie się z aktualnymi cenami akcji, umożliwia złożenie zapotrzebowania zakupu lub sprzedaży z mocą wykonawczą w chwili otwarcia giełdy i to bez udziału maklera.

CONVERSANT VIS umożliwia natomiast wybór numeru telefonicznego poprzez głośne mówienie, bez konieczności naciskania odpowiednich klawiszy.

W opracowaniu znajdują się usługi elektronicznego przekazu informacji dla abonentów na całym swiecie. Usługi te obejmują pocztę elektroniczną, komputer współpracujący z faxem, usługi zarządzania siecią itd.

Automatyczna sekretarka

Spośród produktów AT&T BCS Polska przeznaczonych dla użytkowników końcowych warto wymienić automatyczną sekretarkę typu 1137, która daje m.in. możliwość cyfrowego odtwarzania nagranej wiadomości oraz jej odtwarzania na odległym aparacie tonowym. Ponadto wyposażona jest w świecący przycisk sygnalizujący otrzymanie wiadomości, zasilanie bateryjne oraz daje możliwość zmiany kodu bezpieczeństwa i wielokrotnego odtwarzania nagranej wiadomości. Pojemność jej pamięci wynosi 7 min. Na homologację oczekuje model 1710, który daje m.in. możliwość nagrywania wiadomości do 25 min.

AT&T 4100

Prawdziwym hitem jest terminal 4100, umożliwiający utajnianie rozmowy telefonicznej, jak i przesyłanych danych w jednym zintegrowanym urządzeniu. Model ten pracuje zarówno jako wielofunkcyjny telefon, jak i modem. Dane mogą być przesyłane z prędkością 2,4, 4,8 lub 9,6 kb/s, a głos z prędkością 2,4 lub 4,8 kb/s.

Terminal 4100 spełnia wszystkie funkcje aparatu telefonicznego z możliwością Speaker-phone włącznie, a dzięki łączu RS-232 może być łatwo podłączony do terminala komputerowego.

Niestety, podobnie jak i na inne produkty umożliwiające kryptowanie danych, na zakup AT&T 4100 trzeba otrzymać zgodę COCOM, na którą średnio czeka się ok. 2 miesiące. Terminal kosztuje ok. 5 tys. USD. Jeśli kogoś nie stać na taki wydatek, to może kupić przystawkę do kryptowania danych za niecałe 1 tys. USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200