ASTER formalnie częścią UPC

Zakończyła się prawna integracja firm UPC Polska i Aster. Finalizacja wartej 2,4 mln zł transakcji ma pozwolić na podniesienie konkurencyjności oferty UPC i zwiększenie tempa realizacji strategicznych planów rozwoju.

Transakcja warta 2,4 mln zł została ostatecznie sfinalizowana we wrześniu 2011 roku. Obecnie, po połączeniu z firmą ASTER, z usług UPC korzysta ok. 1,5 mln klientów. Obecnie zamknięte zostały procedury formalne związane z prawnym połączeniem obu spółek. Plany w zakresie integracji zakładają m.in. ujednolicenie oferty, procesów biznesowych oraz integrację na poziomie infrastruktury telekomunikacyjnej. Zgodnie z zaleceniami UOKiK zdublowana część infrastruktury ma zostać sprzedana zewnętrznym inwestorom. W miarę postępującej integracji obu firm marka Aster będzie zastępowana logo UPC. Plany zakładają, że większość działań integracyjnych zostanie zakończona jeszcze w tym roku. Zdaniem przedstawicieli firmy UPC fuzja jest ważnym krokiem na drodze do konsolidacji rozdrobnionej branży dostawców kablowych usług telekomunikacyjnych, która jest niezbędna do zachowania konkurencyjności względem usług oferowanych m.in. przez operatorów sieci komórkowych.

Zdaniem przedstawicieli UPC dzięki synergii wynikającej z przejęcia spółka będzie w stanie zwiększyć dynamikę w kontekście strategicznych planów rozwoju. Długofalowa strategia firmy zakłada m.in. unowocześnienie infrastruktury, systematyczny rozwój oferty. Planowane są też strategiczne inwestycje w innowacyjne rozwiązania technologiczne.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200