AOL kupuje TechCrunch i 5min Media

Przejęcie technologicznego bloga TechCrunch przez amerykański portal AOL to najważniejsza informacja, jaka pojawiła się dotąd na na konferencji TechCrunch Disrupt. Twórca kupionego serwisu, Michael Arrington, dalej będzie go prowadził, a nowy właściciel obiecał mu pełną swobodę działania.

Zakupy AOL są zgodne ze strategią prezesa firmy, Tima Armstronga, który zapowiadał, że portal musi stać się dostawcą oryginalnych treści i podawać informacje jako pierwszy.

Słynie z tego TechCrunch - serwis, który Michael Arrington stworzył w 2005 r. po serii nieudanych biznesów internetowych. Jako autor startupów, sam skupił się na stronach tego typu, z czasem, rozszerzając tematykę bloga na całą technologię. Choć AOL nie ujawnił finansowych warunków transakcji, nieoficjalnie mówi się o 40 mln dolarów.

To nie pierwszy zakup portalu. Wcześniej, w roku 2005, AOL przejął także Engadget - słynny serwis o elektronicznych gadżetach.

Informację o przejęciu TechCruncha przekazali wspólnie prezes AOL i twórca strony. Mogę nadal mówić to, co chcę? To część umowy, prawda? - pytał Arrington, na co Armstrong odpowiadał - Chcemy, byś robił to, co do tej pory, co pozwoliło ci osiągnąć sukces. Będziemy trzymać ręce przy sobie.

Podczas konferencji TechCrunch Disrupt, AOL ogłosił też zakup platformy wideo - 5min Media i przejęcie repozytorium zawierającego ponad 200 tys. filmów od ponad 1000 producentów. W sierpniu tego roku 5min miał ponad 20 mln unikalnych użytkowników i 130 mln obejrzanych filmów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200