AOL Time Warner podaje pierwsze wyniki finansowe po fuzji

Choć na razie gigant medialny poniósł stratę, to odnotował rekordowe wyniki sprzedaży swojej części internetowej i zapowiedział wzrost przychodów w 2001 r. o ok. 15%.

AOL Time Warner przedstawił pierwsze wspólne wyniki finansowe od czasu sfinalizowania fuzji. Choć na razie gigant medialny poniósł stratę, to odnotował rekordowe wyniki sprzedaży na rynku internetowym i zapowiedział wzrost przychodów w 2001 o ok. 15%.

W IV kw. roku finansowego 2000 strata netto firmy wyniosła ok. 1,1 mld USD, podczas gdy przychód 10,23 mld USD. W całym minionym roku strata wyniosła 4,38 mld USD, sprzedaż zaś osiągnęła poziom 36,21 mld USD.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Na straty w dużej mierze wpłynęły koszty fuzji, która ostatecznie została sfinalizowana 11 stycznia br. Przedstawiciele firmy uspokajali także inwestorów, że w tym roku przewidują wzrost wartości akcji firmy o 25-30%, a wzrost przychodów o 12-15%, do poziomu 40 mld USD. Ma to być osiągnięte dzięki wzrostowi sprzedaży subskrypcji usług firmy i reklam, jak również przychodów uzyskanych ze sprzedaży innych markowych produktów.

Po ogłoszeniu wyników wartość akcji AOL Time Warner na nowojorskiej giełdzie wzrosła o 3,29%.

Firma jednocześnie podała wyniki finansowe części internetowej - AOL, które odpowiadają wynikom America Online uzyskanym w jej II kw. roku finansowego 2001. Zysk netto w tym okresie wyniósł 365 mln USD, co oznacza wzrost o 67% w stosunku do 219 mln USD, wypracowanych w analogicznym kwartale rok wcześniej. Sprzedaż osiągnęła wartość 2,06 mld USD, czyli wzrosła o 27% (1,62 mld USD). Jednak uwzględniając jednorazowe wydatki firmy nie związane z obrotem gotówkowym, zysk netto w II kw. wyniósł 37 mln USD (280 mln USD rok wcześniej).

***

Zwolnienia w AOL Time Warner

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200