ABC Data zwiększa zaangażowanie na rynku gier komputerowych
- 12.08.2015, godz. 10:51
ABC Data ogłosiła podpisanie umowy dystrybucyjnej z Electronic Arts. Na mocy porozumienia największy polski dystrybutor IT będzie miał wyłączność na sprzedaż produktów EA w Rumunii. Już teraz analogiczne umowy obejmują także rynki: węgierski, czeski i słowacki.
ABC Data rozwija swoją działalność w obszarze gier komputerowych. W ubiegłym roku spółka podpisała z EA umowy dystrybucyjne dotyczące Węgier, Czech i Słowacji, obecnie zaś pochwaliła się porozumieniem dotyczącym rynku rumuńskiego.
Dzięki podpisanym umowom ABC Data partycypuje w zyskach, jakie przynoszą tak popularne tytuły, jak: Battlefield, The Sims, Dragon Age czy też seria FIFA.
Zobacz również:
Polski dystrybutor szuka możliwości dalszego rozwoju na obiecującym rynku gier komputerowych - m. in. zacieśniania i rozwoju współpracy z Activision. Obecnie ABC Data ma wyłączność na sprzedaż produktów tej firmy tylko na terenie Czech; w Polsce prowadzi obecnie jedynie dystrybucję z jej back katalogu. Nowości Activision do końca 2015 pozostaną zaś w gestii CDP.pl.
"Od 2016 roku planujemy wznowić rozmowy z tym producentem na temat sprzedaży nowych tytułów również na rynku polskim" – deklaruje Robert Jaskółka, Dyrektor Pionu Przetwarzania Obrazu i Rozrywki w firmie ABC Data.
ABC Data w liczbach
ABC Data jest największym polskim dystrybutorem i zarazem największą polską firmą IT. Spółka zajęła pierwsze miejsce w tabeli Największych firm informatycznych działających w Polsce w 2014 roku raportu Computerworld TOP200. Przychody ze sprzedaży produktów i usług IT tej firmy wyniosły niemal 4,5 mld zł.
W 2014 roku sprzedaż gier komputerowych stanowiła 3,8% całości przychodów firmy. Jeszcze rok wcześniej było to 1,3%.