AB dystrybutorem Compaqa

Wrocławska firma będzie dystrybuować serwery Alpha i rozwiązania typu Enterprise Storage nowego partnera.

Wrocławska firma będzie dystrybuować serwery Alpha i rozwiązania typu Enterprise Storage nowego partnera.

Umowa z Compaq Computer wiąże się z rozszerzeniem działalności firmy i utworzeniem działu zaawansowanych technologii - Advanced. AB przejęło część osób zatrudnionych dotychczas w STGroup, które zajmowały się sprzedażą rozwiązań Compaqa. Firma chce także współpracować z partnerami STGroup, która kilka miesięcy temu ogłosiła upadłość.

"Umowa z AB nie oznacza bynajmniej zmiany naszej strategii, dotyczącej konsolidowania dystrybucji w Polsce. Umowę z AB podpisaliśmy przede wszystkim dlatego że firma ta zdecydowała się na inwestycję w sprzedaż na- szych zaawansowanych rozwiązań" - mówi Tomasz Bator, dyrektor ds. partnerów handlowych w Compaq Computer sp. z o.o.

Od lutego ub.r. działa w AB Dział Rozwiązań Sieciowych. Za jego pośrednictwem dystrybuowane są produkty, m.in. 3Com, Cisco Systems i Intela. "Chcemy podpisać kolejne umowy dystrybucyjne, zwłaszcza dotyczące produktów sieciowych" - mówi Andrzej Przybyło, prezes AB SA. "Nasi partnerzy szukają dodatkowych przychodów, rynków, na których osiągną większe marże. Chcą w związku z tym dystrybuować bardziej zaawansowane technologie, stąd decyzja o rozszerzeniu naszej działalności" - dodaje.

O zmianach postaw wśród partnerów ma świadczyć m.in. ich chęć uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez AB i Intela, a dotyczących budowy serwerów intelowskich. "Przeszkoliliśmy już ok. 100 firm. Co najmniej dwukrotnie więcej jest chętnych" - twierdzą przedstawiciele AB.

Przychody AB na koniec 2001 roku mają wynieść ok. 480 mln zł. Rok wcześniej sprzedaż firmy wyniosła 441 mln zł. Przedstawiciele wrocławskiego dystrybutora nie potrafili na razie ocenić, jak duży udział będzie miał w nich dział AB Advanced.

Wrocławski AB dotąd był postrzegany jako dystrybutor działający na rynku konsumenckim oraz małych i średnich firm, w tym tzw. drobnych składaczy. Stąd w jego ofercie znajdowały się przede wszystkim komponenty i peryferia komputerowe. Firma ma sieć ok. 4 tys. stałych partnerów.