A może kariera w IT w FMCG?

O tym, czy firma produkcyjna z branży FMCG może być dobrym wyborem w budowaniu kariery dla Informatyka, rozmawiamy z Rafałem Krzyżowskim, Regional CTO na obszar EMEA i Joanną Niedzińską, Kierownikiem ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie Danone.

Joanna Niedzińska,
Kierownik ds. Zarzązdania Zasobami Ludzkimi
Rafał Krzyżowski,
Regional CTO na obszar EMEA
Dynamiczny rozwój technologii powoduje, że informatyka jest obecnie dziedziną, która przyciąga i jednocześnie daje perspektywy ciekawej, dobrze płatnej pracy. Młodzi ludzie wchodzący na rynek pracy, poszukując dla siebie miejsca do rozwoju, bardzo często koncentrują się na znanych korporacjach IT. Pytanie: czy to jedyna droga? Czy poza branżą IT można zdobyć ciekawe doświadczenia, rozwijać pożądane na rynku kompetencje, poznać najnowsze technologie?

Nie tylko firmy technologiczne muszą dzisiaj inwestować w systemy informatyczne, jeśli chcą być konkurencyjne. Obecne trendy: Digital Marketing, Social Media, Mobility, Big Data wymagają od firm inwestycji w obszar IT niezależnie od branży. Równocześnie konsoliduje się rynek usług IT, powstają centra usług wspólnych, których główną rolą jest zapewnienie wiedzy i na jej bazie dostarczenie klientowi usług w jak najlepszej relacji wartości do ceny, a także tworzenie innowacyjnych rozwiązań.

Zobacz również:

IT Competency Center w Danone jest właśnie taką organizacją. ITCC dostarcza usługi w zakresie zarządzania serwerami, pamięciami masowymi, kopiami zapasowymi danych, sieciami, systemami pocztowymi, urządzaniami mobilnymi, a także rozwiązaniami z zakresu automatyzacji środowiska pracy użytkownika. Niezbędnym obszarem jest także bezpieczeństwo i kontrola dostępu oraz zarządzanie procesami IT opartymi na ITIL. Swoim zasięgiem obejmujemy ponad 100 spółek, w których pracują 24 tysiące użytkowników w 38 krajach w ramach regionu EMEA (Europe, Middle East, Africa).

Z tego, jaką organizacją jesteśmy i jak działamy, wynika, jakich pracowników poszukujemy. Jako centrum kompetencji, rekrutując nowe osoby, zwracamy uwagę na kwestie merytoryczne, tj. znajomość różnych technologii, języków obcych, umiejętność prowadzenia projektów, ale nie tylko to jest podstawą do nawiązania współpracy. Równie istotne są dla nas kompetencje "miękkie", które są ważnym czynnikiem sukcesu, ponieważ finalny poziom satysfakcji klienta w dużym stopniu zależy od komunikatywności naszych pracowników, ich nastawienia na klienta i zrozumienia jego potrzeb, elastyczności i otwartości w podejściu do problemu, a także umiejętności proponowania alternatywnych rozwiązań.

Niezwykle istotnym elementem jest budowanie wśród pracowników świadomości, że wszelkie podejmowane przez nas działania muszą być analizowane w kontekście biznesowym. Pracując dla klienta wewnętrznego, nie skupiamy się wyłącznie na technologii. To, co dostarczamy jako efekt finalny naszej pracy służy wprost biznesowi. Kreuje to dodatkowe wyzwania, ale jednocześnie jest ciekawe i daje lepsze możliwości rozwoju.

Sposób organizacji pracy, gdzie łączymy technologię z zarządzaniem geograficznym obszarem odpowiedzialności, bezpośrednią pracą z klientem, możliwością wpływania na rozwiązania i proponowania nowych sposobów działania, pozwala pracownikom rozwijać także umiejętności managerskie. Stanowi to bardzo dobry początek do rozwoju i wejścia na ścieżkę kierowniczą w przyszłości.

Ponieważ naszym priorytetem jest dostarczanie jak najwyższej jakości usług, ważne jest, aby nasi pracownicy byli też wysoce zmotywowani do wykonywania nowych zadań i przyjmowania odpowiedzialności. Dbamy o motywację oferując naszym pracownikom, poza wynagrodzeniem i standardowym pakietem benefitów, takich jak opieka medyczna, pakiet sportowy, także bogaty wachlarz szkoleń, elastyczne godziny pracy oraz możliwość pracy zdalnej, co pozwala im łączyć życie prywatne z zawodowym.

W ramach naszej organizacji spotkamy osoby o bardzo zróżnicowanym poziomie wiedzy i doświadczenia - od seniorów po osoby, które zaczynają u nas pracę od staży w ramach Programu Rozwoju Talentów. Chcemy, aby nasi pracownicy uczyli się od siebie nawzajem oraz czerpali ze swoich doświadczeń i różnorodności. Dajemy możliwość pracy w międzynarodowym środowisku z osobami z różnych krajów i kultur. Takie doświadczenia rozwijają i uczą radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach.

Obserwujemy, że taki sposób funkcjonowania i zarządzania organizacją sprawdza się w praktyce. Dzięki temu mamy wysoce zaangażowanych pracowników, którzy doceniają atmosferę, otwartość w relacjach na równi z możliwością rozwoju i wyzwaniami merytorycznymi, a to w prostej linii przekłada się na wyniki biznesowe.


Danone sp. z o.o.
ul. Redutowa 9/23
01-103 Warszawa
tel.: (22) 860 84 84
www.danone.pl


TOP 200