Novell: lepsza promocja Linuksa

Od czasu premiery SUSE Linux 10 minął już miesiąc. Dla Novella tegoroczne targi LinuxWorld w San Francisco były okazją, aby podzielić się pierwszymi reakcjami rynku na nowy produkt.

Witryna internetowa systemów SUSE Linux Enterprise Desktop (SLED) oraz SUSE Linux Enterprise Server (SLES) w wersji 10 zanotowała od 17 lipca - daty premiery - ponad milion odwiedzin. Przez pierwsze dziesięć dni oprogramowanie pobrano 165 tys. razy, niedawno wskaźnik wskazywał 325 tys. SLES pobrano 170 tys. razy, a wersję SLED 155 tys. razy, co najbardziej cieszyło przedstawicieli Novella podczas konferencji prasowej.

Ok. 19 tys. pobrań SLED 10 dokonali użytkownicy zarejstrowani w Novell Customer Center. To, zdaniem przedstawicieli Novella stanowi potencjalną bazę chętnych na zakup wsparcia dla tej platformy, co przekłada się na pożądane przez Novella przychody. John Dragoon, szef marketingu Novella zapowiedział, że w ciągu 12 miesięcy spółka przeprowadzi 45 pilotażowych wdrożeń SLED 10, w tym 15 w Stanach Zjednoczonych.

Promocja Linuksa w wykonaniu Novella niejednokrotnie była krytykowana - przyznają przedstawiciele spółki. Podczas targów zapowiedzieli nową kampanię systemu SUSE Linux 10. Spółka planuje emitować reklamy w internecie i prasie drukowanej, rezygnując z kosztownych reklam telewizyjnych, na które stać konkurencję.

W tym roku na targach Novell otrzymał nagrodę w kategorii "Best of Show" za SUSE Linux Enterprise Desktop. Jury przyznało mu także nagrodę "Best Desktop Solution", zaś Novell AppArmor otrzymał tytuł "Best Security Solution".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200