VeriSign chce zarabiać na treściach

Korporacja VeriSign, dostrzegając potencjał rynku moblinego, zdecydowała się kupić za 250 mln USD amerykańską spółkę m-Qube oferującą rozwiązania zapewniające dostarczanie treści multimedialnych do telefonów komórkowych.

M-Qube oferuje platformy działające w roli bramek sieciowych, umożliwiające dostarczanie wideo, zdjęć, plików dźwiękowych czy usług typu chat na telefony komórkowe. Firma działa głównie na rynku amerykańskim. Jej usługi docierają do 200 mln klientów sieci mobilnych. Partnerami M-Qube są tacy giganci jak Verizon Wireless, Cingular Wireless, Sprint PCS czy T-Mobile USA.

Z szacunków firmy analitycznej Informa Telecoms & Media wynika, że do 2010 roku globalna wartość rynku usługi i treści rozrywkowych profilowanych na potrzeby telefonów komórkowych sięgnie 43 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200