Komórkowy atak Samsunga

Przychody koreańskiej firmy w Polsce wzrosły o 13% do 1,03 mld zł. W 2005 r. Samsung najlepiej radził sobie w segmencie produktów RTV i AGD. Teraz stawia na telekomunikację. W bieżącym roku firma chce zarzucić rynek nowymi aparatami komórkowymi i przeskoczyć na drugie miejsce w rankingu największych dostawców telefonów w Polsce.

Komórkowy atak Samsunga

Wojciech Wasilewski

Już w listopadzie ub.r., Wojciech Wasilewski, nowy dyrektor ds. sprzedaży i marketingu telefonów komórkowych w Samsung Polska, zapowiadał, że strategicznym celem firmy na 2006. r jest sprzedaż miliona telefonów komórkowych. Po kilku miesiącach Samsung Polska podtrzymuje te prognozy i zapewnia, że analiza obecnych wyników sprzedaży wskazuje na to, że spółce uda się zrealizować ambitny plan awansu z szóstej na drugą pozycję w rankingu największych dostawców telefonów w Polsce na koniec 2006 r. W 2005 r. firma szacowała swoje udziały w polskim rynku komórkowym na 4,5%. Za ok. 10 miesięcy mają one wzrosnąć do 16 - 20%. Wzrost sprzedaży mają napędzać liczne premiery produktowe. W 2006 r. Samsung chce wprowadzić na nasz rynek 30 nowych modeli telefonów komórkowych.

Nie mniejszy apetyt na rynek ma koreański konkurent Samsunga - koncern LG. O planach tej firmy pisaliśmy w materiale: LG wybuduje w Polsce kolejne fabryki

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200