90% polskich internautów ogląda filmy w sieci
- (zsz),
- 11.12.2007
Wśród polskich internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, wynika z badania Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media. Aż 90% internautów miało zaś kontakt z materiałami wideo w Internecie.
Wśród polskich internautów 73% spotkało się z internetową reklamą wideo, wynika z badania Gemius na zlecenie domu mediowego Value Media. Aż 90% internautów miało zaś kontakt z materiałami wideo w Internecie.
Materiały filmowe w sieci znacznie częściej oglądają mężczyźni niż kobiety oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Najpopularniejsze serwisy to YouTube.pl i Wrzuta.pl. Większość internautów (84%) ogląda internetowe filmy w domu. Ponadto 62% badanych ogląda materiały wideo wraz ze znajomymi, rodziną bądź przyjaciółmi. Najczęściej są one poświęcone rozrywce, humorowi (63%), muzyce (54%) lub informacjom (36%).
Internauci nie tylko oglądają filmy, lecz także przesyłają znajomym linki do najciekawszych materiałów. Natomiast 8% z nich samodzielnie umieszcza filmy w sieci. Zaledwie 8% respondentów korzysta z płatnych materiałów wideo. 64% internautów woli oglądać darmowe przekazy wideo, nawet jeśli pojawiają się w nich reklamy, ale długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 s.