Computer Associates 3.0

Poprawa relacji z klientami, koncentracja na kluczowych segmentach w których można uzyskać pozycję lidera oraz wykorzystanie możliwości nowych rynków - to główne założenia nowej strategii CA - zapowiedział John Swainson, szef spółki, podczas prezentacji otwierającej tegoroczną konferencję CA World 2005 w Las Vegas. Na liście priorytetów w następnej kolejności znalazła się ściślejsza współpraca z partnerami, zaś z punktu widzenia samej firmy - wdrożenie systemu SAP oraz budowa nowej korporacyjnej kultury. Zmianę oblicza ma obrazować także nowe logo i zmiana nazwy firmy z Computer Associates International na krótkie CA.

Computer Associates 3.0

John Swainson, szef Computer Associates

Pierwszy dzień konferencji CA World rozpoczął się omówieniem kluczowych trendów technologicznych, które spółka zamierza pilnie śledzić tak, aby zapewnić sobie źródła dalszego wzrostu. Mobilność (sieci bezprzewodowe, popularność urządzeń mobilnych takich jak smartphony oraz technologia RFID, konwergencja sieci oraz SOA (Service-Oriented Architecture) znalazły się w prezentacji kluczowych trendów technologicznych przedstawicieli pionu technologii CA - Yogesha Gupty oraz Dona LeClaira.

Oprócz koncentracji na nowych technologiach, istotnym kierunkiem CA będzie ekspansja zagraniczna. Andrew Dutton, nowy szef obszaru EMEA zaprezentował plan zwiększenia przychodów z tego regionu świata, który generuje obecnie ponad 1 mld rocznego przychodu spółki. Dutton nie ujawnił na jaki wzrost liczy firma, ale zapewnił, że nie jest to stratgia czysto "życzeniowa". Chcemy rosnąć szybciej niż rynek, a przede wszystkim szybciej niż konkurenci - mówił podczas prezentacji. Środki do realizacji celu to uproszczenie struktury geograficznej regionu i podział 33 państw wchodzących w skład EMEA na pięć rejonów. Polska wraz z innymi krajami Europy Środkowej i Wschodniej, Rosją, Pakistanem i krajami arabskimi znajduje się w grupie rynków wschodnich. Niemniej istotna sprawą jest konsolidacja działań na pięciu obszarach - zarządzania infrastrukturą, bezpieczeństwem, systemami składowania danych, optymalizacją procesów biznesowych, a także rozwiązanimi mainframe. Nadal ciesza się one sporym powodzeniem w regionie, o czym - jak przekonuje CA - świadczy plan uruchomienia centrum kompenetcyjnego mainframe CA w Pradze.

Podsumowaniem pierwszego dnia imprezy było przemówienie Johna Swainsona, dyrektora generalnego CA. Swainson zaprezentował sześć głównych priorytetów, dzięki którym skieruje CA na drogę wzrostu. Sporo czasu poświęcił przedstawieniu nowej wizji zarządzania korporacyjnymi zasobami IT o nazwie Enterprise IT Management (EITM).

Od czasu poprzedniej edycji CA World upłynęło 18 miesięcy, tegoroczna konferencja do niedawna stała pod znakiem zapytania. Rok po objęciu władzy przez Swainsona spółka przeszła gruntowną reorganizację i zmieniono właściwie cały jej zarząd.

Kolejne dni imprezy przyniosą pokaz 26 nowych produktów i uaktualnień - największa premiera w historii spółki. Kampania CA promująca nową nazwę, logo i strategię nosi nazwę "Believe again". Hasło przewodnie ma przekonać rynek o tym, że CA znów znajduje się w dobrej formie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200