Idea już prawie pomarańczowa

Szef sieci Orange Sanjiv Ahuja podpisał umowę z zarządem Centertela, na mocy której polski operator za korzystanie z marki Orange zapłaci 1,6 proc. przychodów. Oznacza to początek prac na zmianą marki i firmowego logo komórkowego ramienia Telekomunikacji Polskiej. Umowa została zawarta na czas 10 lat z możliwością przedłużenia.

Idea już prawie pomarańczowa

Sanjiv Ahuja, szef Orange i Jean-Marc Vignolles, szef Centertela podpisują umowę o wprowadzeniu marki Orange na polski rynek

Zarząd PTK Centertel liczy, że wprowadzenie nowej marki pozytywnie wpłynie na wyniki operacyjne, bazę klientów i wzrost przychodów, a także na rentowność spółki. Na pewno dobre strony podpisanej umowy to poszerzenie oferty Centertela o nowe usługi i produkty, w tym długooczekiwany UMTS, zapowiadany na połowę br. roku. Plany operatora to wypracowanie pozycji lidera na polskim rynku komórkowym. Prognozowana liczba abonentów na koniec tego roku to 9 mln.

-Francuzi we wszystkich spółkach podobnych do Centertela wprowadzili markę Orange. Moim zdaniem nie jest wcale konieczne, aby poprawić biznes tej spółki - mówi Michał Marczak, analityk rynku telekomunikacyjnego DI BRE Bank. Jego zdaniem, marka Idea jest dobrze wypromowana i nie ma powodu, aby zmieniać ją na mało znaną - Orange. Najwięcej nakładów Centertel przeznaczy na popularyzację nowej marki. Promocja marki Heyah pochłonęła na starcie 50 mln zł - To są bardzo duże kwoty - podsumowuje Michał Marczak.

PTK Centertel zanotował przychody rzędu 4,94 mld zł, wobec 3,86 mld rok wcześniej. Przychody operatora liczone według PSR (Polskich Standardów Rachunkowości), sięgnęły w 2004 r. 5,63 mld zł, wobec 4,5 mld zł rok wcześniej. W ubiegłym roku opłata licencyjna wyniosłaby ok. 90 mln zł.

Orange, działa bezpośrednio w 19 krajach, głównie Europy i Afryki. Obsługuje 54 mln klientów, a roczne przychody operatora sięgają 19,6 mld euro. Na mapie zasięgu francuskiej sieci widnieć będzie także Polska. Zapewne już niedługo obecny serwis Idei dostępny będzie w internecie także pod adresem Orange. Na razie domena www.orange.pl należy do Agencji Reklamowej Orange, której właścicielem jest Migut Media. Wydawnictwo zamierza sprzedać domenę i nietrudno się domyślić komu ją zaoferuje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200