Microsoft liczy na SMB

Koncern wprowadził na rynek Navision 4.0 - pierwszą od czasu przejęcia duńskiej spółki tak dużą aktualizację pakietu aplikacji do zarządzania zasobami małych i średnich firm. Na tym segmencie koncentrować będą koncentrować się działania Microsoftu na rynku ERP.

Wersja 4.0 to przede wszystkim większa integracja z technologiami Microsoftu - mówi Jen Silleman, business manager Microsoft Business Solutions Navision. Docelowo MS mierzy nowym pakietem także w regionalne biura i oddziały większych korporacji. Spółka zapewnia jednak, że nie jest zainteresowana rynkiem, na którym panują Oracle, PeopleSoft czy SAP.

Jak podkreślają analitycy z RedMonk LLC, rynek aplikacji dla sektora SMB nie ma światowego lidera i jest mocno fragmentaryczny, a w jego skład wchodzi - według szacunków Microsoftu - 40 mln małych oraz 600 tys. średnich firm. Koncern liczy na potencjał tego rynku, czemu daje wyraz inwestycjami rzędu 10 mld USD w ciągu najbliższych 5 lat. Ponadto MS przeznaczy 1,7 mld na rozwój programów partnerskich oraz 850 mln USD na sam dział MBS w 2005 r. obrachunkowym.

Zobacz również:

  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch
  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM

W minionym roku obrachunkowym Microsoft Business Solutions zanotował sprzedaż na poziomie 667 mln USD, zaś na bieżący rok rozliczeniowy 2005 prognozuje wzrost sprzedaży o 9 proc. do 820 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200