6 sposobów na znalezienie dewelopera mobilnego
-
- Computerworld Online,
- 13.12.2013, godz. 07:30
Kiedy ostatni raz sprawdziłeś powiadomienia na swoim urządzeniu mobilnym? Kiedy odwiedziłeś stronę w wersji mobilnej? Odpowiedź na te proste pytania pozwoli Ci zrozumieć trendy na rynku pracy IT.
Zgodnie z indeksem sieci wizualnych Cisco, w 2013 roku liczba urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu przekroczy światową liczbę ludności. Zdaniem firmy doradczej Gartner, zyski na globalnym rynku technologii mobilnych mają w tym roku przekroczyć 25 mld USD, co stanowić będzie 62-procentowy wzrost rok do roku.
Nic więc dziwnego, że tworzenie aplikacji mobilnych (zarówno na iOS, jak i Androida) to obecnie najbardziej poszukiwana umiejętność IT, jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Cybercoders, agencji rekrutującej do pracy w branży IT. Z kolei według danych amerykańskiej firmy Framingham, która przebadała ponad 10 tysięcy firm technologicznych i ich oczekiwania co do kandydatów, specjaliści IT zajmujący się technologiami mobilnymi otrzymywali średnio 4 na 5 ofert pracy.
Zobacz również:
- W USA pojawił się pomysł znakowania kraju pochodzenia aplikacji
- Wyniki konkursu AudIT 2023
- 5 praktyk zarządzania IT, które zabijają produktywność
Jednakże, w obliczu szybkiego wzrostu w obszarze technologii mobilnych, popyt na rynku pracy IT przewyższa podaż. Firmy muszą więc odpowiedzieć sobie na pytanie: jak szybko pozyskać pracowników z umiejętnością tworzenia aplikacji mobilnymi, aby spełnić wymagania strategii rozwoju mobilnego.
- Widzimy wyraźnie, jak dużo wysiłku wymaga znalezienie dziś deweloperów aplikacji mobilnych - mówi Scot Melland, prezes DICE Holdings Inc. Jego zdaniem, jednym z najszybciej rozwijających się obszarów jest HTML 5, język programowania zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. – Obserwujemy tutaj rocznie 52-procentowy wzrost popytu – dodaje.
W firmie DICE Holdings Inc. zapotrzebowanie na specjalistów IT z doświadczeniem w tworzeniu aplikacji na iPhone’a wzrosło o 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe, w odniesieniu do Androida wzrost wyniósł jedynie 8%, choć w skali globalnej rynek Androida jest większy. Taka różnica wynika najprawdopodobniej z faktu, że firma koncentruje swoje działania na rynku północnoamerykańskim.
Jednym ze sposobów na znalezienie talentów z umiejętnościami w obszarze rozwiązań mobilnych jest po prostu ich kupienie, co zrobił w zeszłym roku Walmart, nabywając agencję mobilną Small Society. Ta strategia jest jednak niemożliwa do zrealizowania w każdym przypadku. Dlatego poniżej przedstawiamy kilka wskazówek rekruterów i specjalistów IT, którzy bezpośrednio zmierzyli się z wyzwaniem.
1. Łączenie sił z marketingiem
Duże zainteresowanie technologiami mobilnymi wynika z działań marketingowych podejmowanych przez firmy. Jak przewiduje firma doradcza Gartner, wydatki działów marketingu na inwestycje w obszarze IT do 2017 roku przekroczą wydatki działów IT w tym zakresie. – To znacząca zmiana – mówi Michael Kirven, założyciel i prezes Mondo, nowojorskiej firmy dostarczającej usługi technologiczne. – Po raz pierwszy specjaliści marketingu inwestują w nowe rozwiązania technologiczne w celu generowania zysków i wartości dla akcjonariuszy. Jeśli chodzi o zasoby technologiczne, w obszarze marketingu można zaobserwować potężną konkurencję.
Poszukiwani są zwłaszcza deweloperzy rozwiązań front-end i UI z doświadczeniem w pracy z HTML 5, którzy rozumieją, że strony mobilne powinny być przede wszystkim przyjazne dla użytkownika.
Jak twierdzi Kirven, w wielu przypadkach dyrektorzy IT rywalizują z dyrektorami marketingu o te same zasoby. – Muszą oni osiągnąć podobne wyniki końcowe, a to oznacza ostrą rywalizację o cenne i mocno pożądane umiejętności – dodaje.
2. Gotowość do działania
Jeśli chodzi o tak poszukiwane umiejętności jak tworzenie aplikacji mobilnych, zawsze trzeba być gotowym do skoku. – Radzimy firmom, przede wszystkim, aby szybko podejmowały decyzje – mówi. – Trzeba być przygotowanym na szybkie i skuteczne działanie, dysponować uporządkowanym i przejrzystym budżetem oraz mieć w zespole pracowników umiejących podejmować szybkie decyzje, pod presją czasu.