6-procentowy spadek sprzedaży ruterów

Jak podaje Dell' Oro Group, sprzedaż ruterów spadła w II kwartale br. o 6 proc. (w porównaniu z I kw.) - do 1,5 mld USD.

Spadek sprzedaży ruterów najwyższej klasy (przepustowość 1 Gb/s i więcej) był na tyle znaczący, że nie zrekompensował wzrostu sprzedaży ruterów klasy podstawowej.

Jedynym segmentem tego rynku, który może się pochwalić sukcesem, jest rynek ruterów klasy podstawowej (przepustowość 900 Mb/s i mniej). Spadek sprzedaży ruterów klasy najwyższej był spowodowany głównie tym, że użytkownicy rezygnowali z urządzeń wyposażonych w szybkie porty OC-192 i OC-48 na rzecz tańszych ruterów dysponujących portami OC-3 i Ethernet.

Zobacz również:

  • Netgear wkracza z Wi-Fi 7 dla klientów biznesowych

Liderem pozostaje nadal firma Cisco Systems (spadek obrotów o 6 proc. do poziomu 1,32 mld USD). Firma zwiększyła jednak swój udział na rynku ruterów o 2 proc. - do 87,5 proc.

Na drugim miejscu uplasowała się Juniper (spadek sprzedaży o 10 proc. do poziomu 94 mln USD). Udział tej firmy na rynku ruterów pozostał na niezmienionym poziomie.

Trzecie miejsce zajmuje Unisphere, która została przejęte w maju br. przez firmę Juniper. Unisphere odnotowała spadek sprzedaży ruterów o 22 proc.

Z kolei firma Infonetics Research informuje o sytuacji panującej na rynku ruterów brzegowych i agregujących ruch pakietów. Sprzedaż w II kw. zamknęła się sumą 471,6 mln USD. Cisco odnotowała wzrost sprzedaży takich ruterów o 14 proc. (firma ma 67 proc. udział w tym segmencie rynku; jest to najlepszy wynik od 2000 r.).

Połączony udział firm Juniper i Unisphere na rynku ruterów brzegowych osiągnął według Infonetics w II kw. br. poziom 14 proc. Infonetics przewiduje jednocześnie, że w całym 2002 r. obroty na rynku ruterów brzegowych i agregujących ruch pakietów wyniosą 1,9 mld USD (wzrost o 25 proc., w porównaniu z 2001 r.).

Główny powód tak dużego wzrostu jest spowodowany tym, że rutery tej klasy są wyposażone w nowe możliwości, takie jak: zapory, IP Security, usługi MPLS (Multi-protocol Label Switching)oraz usługi QoS.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200