5 największych rynków gier na świecie – przychody gwałtownie rosną

Nie jest niespodzianką, że w czasach COVID-19, kiedy miliony ludzi przymusowo spędzają znacznie więcej czasu w domu, rynek gier, który od lat notuje stały wzrost, zwiększył skokowo swoją wartość.

W ciągu ostatnich trzech lat przychód 5 największych światowych rynków gier wzrosły o 10 mld USD, według danych SafeBettingSites, a od 2019 roku – o 6,11 mld USD.

5 największych rynków gier na świecie – przychody gwałtownie rosną

Rynek gier

W 2017 r, Chiny, największy światowy potentat w dziedzinie gier, wygenerowały przychód rzędu 20,8 mld USD (wg. Statista Digital Market Outlook), USA – drugie na podium – 17,6 mld USD, Japonia, Wielka Brytania i Niemcy – odpowiednio 11,8 mld USD, 3,1 mld USD i 1,5 mld USD. Łącznie, 5 największych rynków gier wideo miało przychód na poziomie 54,8 mld USD w 2017 r.

W 2018 r. ta wartość wzrosła do 57,44 mld USD (o 1,45 mld USD rok do roku), w 2019 – o kolejne 2,29 mld USD, osiągając wartość 58,73 mld USD.

Natomiast w ciągu ostatnich kilku miesięcy, w związku z kwarantanną, przychody największych uczestników rynku gier rosną skokowo i według analityków osiągną wartość 64,84 mld USD w 2020 r. (wzrost o 6,11 mld USD rok do roku). Do 2024 przewiduje się wzrost wartości nawet do 68,5 mld USD.

Które segmenty przynoszą największe wzrosty? Zwycięzcą są gry na urządzenia mobilne – na pięciu największych światowych rynkach gier przyniosły łącznie 29,34 mld USD przychodów w 2017r., a w ostatnich 3 latach wzrosły do 34,11 mld USD. Drugi segment to gry on-line, które wygenerują 11,16 mld USD przychodu w 2020 r.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200