Chmura Azure dotknięta awarią systemu uwierzytelniania MFA

Microsoft odnotował wczoraj wpadkę związaną z tym, że użytkownicy korzystający za usług świadczonych przez chmurę Azure (takich jak np. Office 365 czy Azure Active Directory), nie mogli się do nich zalogować, wtedy gdy korzystali z mechanizmu uwierzytelniania MFA (Multi-Factor Authentication; uwierzytelnianie wieloskładnikowe).

Pech jest tym większy, iż na początku zeszłego tygodnia mieliśmy do czynienie z podobnym zdarzeniem. Wczoraj sytuacja powtórzyła się i problemy z logowaniem się do chmury zaczęli zgłaszać użytkownicy znajdujący się w obu Amerykach, w Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Microsoft opublikował od razu następujący komunikat: "W dniu 27 listopada 2018 r. od godziny 14:25 czasu UTC klienci korzystający z uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) zaczęli mieć sporadyczne problemy z logowaniem się do zasobów chmury Azure, wtedy gdy polityka bezpieczeństwa wymagała od nich stosowania tej zasady”.

Dwie i pół godziny później pojawiła się informacja, że informatycy zrestartowali usługi, w wyniku czego system zaczął stopniowo wracać do normalnej pracy.

Zobacz również:

  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • Microsoft zaprezentuje najnowsze osiągnięcia AI na konferencji Nvidia GTC

Jeśli chodzi o zeszłotygodniową awarię systemu MFA (która miała miejsce 19-go listopada i którą usunięto dopiero po 14 godzinach), to Microsoft sporządził szczegółowy raport w którym wyjaśnia, że zidentyfikował trzy przyczyny, które doprowadziły do tej sytuacji. Opisuje też w nim konkretne kroki jakie zamierza podjąć w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, dzięki którym awarie tego typu zostaną na dobre wyeliminowane.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200