Lenovo wspiera transformację polskich firm

Już w przyszłym roku Lenovo wprowadzi na polski rynek ofertę Hardware as a Service. To odpowiedź na potrzeby przedsiębiorstw, które chcą optymalizować koszty cyfrowej transformacji. To jeden z elementów transformacji, która Lenovo określa mianem inteligentnej.

Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group i Jakub Roguski, Senior Sales Engineer, BI & Infrastructure, Lenovo Fot. Lenovo.

Obecnie technologia zmienia się w zawrotnym tempie. IoT, blockchain, sztuczna inteligencja wpływają na szybki wzrost zapotrzebowania na technologię informatyczną. Forester przewiduje, że do 2020 roku 27 % firm na świecie będzie korzystać z technologii blockchain, a urządzeń w Internecie Rzeczy będzie już 20 miliardów. Już teraz organizacje wydają potężne kwoty na budowanie technologicznej przewagi konkurencyjnej. Wg Forestera 72 % wszystkich firm będzie rozbudowywać strategie transformacji cyfrowej w ciągu najbliższych 2 lat. Z kolei IDC przewiduje, ze już w tym roku wydatki na inwestycje związane z transformacją cyfrową osiągną poziom 1,3 biliona dolarów. Lenovo chce być jednym z ważniejszych beneficjentów tego tortu.

Cztery filary

„Dziś sam dobry produkt już nie wystarcza” – zauważył podczas konferencji Transform 2.0 Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group. „Wymagane jest szybkie i precyzyjne odpowiadanie na potrzeby klientów. Oczekują oni od nas wartości dodanej.”

Zobacz również:

  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon – nowe oblicze hybrydowego świata
  • AI ma duży apetyt na prąd. Google znalazł na to sposób
  • Nowy podcast Computerworld Tech Trends

Lenovo chce mocno akcentować swoją obecność na rynku, dlatego globalnie planuje w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczyć na badania i rozwój ponad miliard USD, głównie z obszarze IoT i sztucznej inteligencji.

W ubiegłym roku w badaniu przeprowadzonym przez Wall Street Journal 52 % firm przewidywało, że będzie musiało zmienić swoją infrastrukturę, w ramach cyfrowej transformacji, w taki sposób, by była ona bardziej dostępna. Jednocześnie 49 % firm zaznaczyła, że będzie pracować w oparciu o bardziej ograniczone budżety niż dotychczas. 39 % zaznaczyło natomiast, że chce pracować z bardziej zaufanymi partnerami, którzy mogą wnieść wartość dodaną.

Lenovo jest przygotowane, by wspierać firmy w procesie transformacji. „Sam proces rozumiemy jako inteligentną transformację, dlatego staramy się uruchamiać wszelkie możliwe powiązania partnerskie, zarówno jeśli chodzi o dostawców aplikacji jak i urządzeń, by klient naprawdę dostał narzędzia do szybkiego rozwoju” – powiedział Roman Sioda. „Sama transformacja cyfrowa nie ma służyć tylko podniesieniu wydajności w działalności , ale pomóc wyróżnić się i osiągnąć wyższe poziomy interakcji z ekosystemem, w którym funkcjonuje firma”.

Co zatem proponuje Lenovo, by firmy mogły budowac przewagę konkurencyjną? Działania skupiają się na 4 obszarach rozwoju – chmurze, analityce biznesowej, sztucznej inteligencji i rozwiązaniach. „Chmurę rozumiemy jako sposób, w jaki klienci wykorzystują infrastrukturę informatyczną dostosowaną do ich potrzeb i oczekiwań” – wyjaśniał Roman Sioda.

Analityka biznesowa to obecnie ważna część biznesu LDCG, w którą firma mocno inwestuje, szczególnie w obszarze SAP Hana. Sztuczna inteligencja natomiast szczególnie prężnie rozwijana jest w ośrodkach badawczych, skąd wdrożenia korporacyjne są implementowane w bankowości, telekomunikacji czy przemyśle. Pod pojęciem rozwiązań Lenovo rozumie natomiast między innymi rozwiązania prekonfigurowane, przygotowane do bezpośredniego wdrożenia. Przykładem są rozwiązania hiperkonwergentne, nad którymi Lenovo współpracuje z jednym ze swoich dostawców, Nutanixem (możliwość konsolidowania przestrzeni w centrum danych i chmurze hybrydowej).

Lenovo wspiera transformację polskich firm

Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Data Center Group. Fot. Lenovo

Polskie akcenty

Lenovo chce mocno akcentować swoją obecność na rynku, dlatego globalnie planuje w ciągu najbliższych 3 lat przeznaczyć na badania i rozwój ponad miliard USD, głównie z obszarze IoT i sztucznej inteligencji. „Planujemy też rozwijać współpracę z centrami badawczymi. W Polsce już to zaczęliśmy robić, nawiązując współpracę z Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym’ – zaznaczył Roman Sioda. Lenovo Data Center Group przechodzi właśnie transformację ofertową, najnowszą rzeczą, jaka pojawiła się jesienią, jest obszar pamięci masowych, rozwijanych w partnerstwie z amerykańskim NetAppem. „Ten fragment rynku dynamicznie się rozwija. My odnotowujemy tu wzrost ponad średnią rynkową, co spowodowane jest między innymi aliansem z NetApp” – dodał.

To, co może zaskoczyć polski rynek i mocno wpłynąć na transformację cyfrową, to plany, jakie ma Lenovo na przyszły rok. Pojawi się bowiem oferta Hardware as a Service. „To dobre rozwiązanie dla tych organizacji, które nie chcą inwestować w majątek trwały, a chciałyby mieć najnowszą infrastrukturę w formie usługi, wspartą serwisem, wymianą czy upgrade” – wyjaśniał szef LDCG w Polsce.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200