Technologia AI wkracza szerszą ławą do pakietu G Suite

Na całym świecie z chmurowych usług oferowanych przez produkcyjny pakiet G Suite - w skład którego wchodzą takie aplikacje, jak Docs, Sheets czy Gmail - korzysta ponad 4 mln firm. Google wprowadził ostatnio do pakietu szereg technologii z grupy AI (sztuczna inteligencja), dzięki którym pakiet oferuje zupełnie nowe możliwości.

I tak wykorzystującą technologię AI opcję Smart Reply (która pojawiła się pierwszy raz w konsumenckiej wersji aplikacji pocztowej Gmail dwa lata temu) będzie teraz wspierać wchodzące w skład dedykowanego dla firm pakietu G Suite inteligentne narzędzie Hangouts Chat.

Korporacyjny użytkownicy usługi Gmail uzyskają też wkrótce dostęp do opcji Smart Compose. To rozwiązanie również bazujące na technologii AI, które Google zapowiedział na początku tego roku na konferencji I/O i które trafiło do rąk użytkowników indywidualnych dwa miesiące temu.

Zobacz również:

Kolejna nowa funkcja bazująca na AI została wprowadzona do aplikacji Docs. Sprawdza ona automatycznie gramatykę (do tej pory była ona dostępna tylko dla użytkowników korzystających z wersji beta rozwiązania). Dostosowuje ona funkcje Google Translate do języka angielskiego, proponując użytkownikowi swoje własne sugestie dotyczące obrabianego tekstu.

Google przedstawił jednocześnie nowe możliwości zarządzania usługami G Suite w różnych regionach geograficznych. Użytkownicy będą teraz mogli decydować o tym, gdzie mają być przechowywane ich dane, np. tylko w Europie albo w USA.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200