Nowe funkcje zintegrowanej platformy Cisco Webex

W kwietniu tego roku Cisco ogłosiło połączenie platform Cisco Spark i Webex. Fuzji towarzyszyła zapowiedź nowych funkcjonalności, które obecnie są stopniowo wprowadzane do platformy Cisco Webex.

Cisco Webex to obecnie zintegrowana platforma obejmująca następujące rozwiązania: Cisco Webex Meetings, Cisco Webex Teams i Cisco Webex Board

Cisco Webex Meetings to usługa wideokonferencyjna z chmury, dostępna z poziomu przeglądarki, smartfonu bądź terminala wideo, która oferuje zintegrowane udostępnianie audio, wideo i innych treści.

Zobacz również:

  • Blaski i cienie AI
  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
  • Cisco wprowadza suwerenne zarządzanie danymi dla europejskich użytkowników Webex

Cisco Webex Teams to aplikacja dla wirtualnych zespołów, która łączy w sobie różne technologie komunikacji Cisco, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z funkcjonalności Webex Meetings, a ponadto otrzymują rozbudowany zestaw narzędzi, włączając w to współdzielenie plików, funkcje czatu czy tablicy do notatek, łatwy dostęp do wszystkich uczestników spotkania, wymianę materiałów oraz inne narzędzia przydatne zarówno podczas, jak i po spotkaniu.

I wreszcie trzecie rozwiązanie (Cisco Webex Board) to bazujące na chmurze urządzenie typu "all-in-one" umożliwiające bezprzewodowe współdzielenie ekranu przez wszystkich użytkowników.

Trzy nowe funkcjonalności wprowadzone do platformy Cisco Webex, to:

Inteligentne kadrowanie

Dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji, rozwiązania Cisco Webex Board działają podobnie do operatora kamery, który podąża z obiektywem za zabierającymi głos uczestnikami konferencji. Inteligentny podgląd wykrywa wszystkie osoby obecne w pomieszczeniu i wybiera najaktywniejszą grupę, na której skupia soczewkę kamery.

Rzeczywistość rozszerzona

Telekonferencje nie muszą sprowadzać się jedynie do dyskusji i prezentacji slajdów na współdzielonym ekranie. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej organizator spotkania ma możliwość umieszczania widocznych dla wszystkich wirtualnych obiektów 3D w przestrzeni, w której odbywa się spotkanie. Co ważne, użytkownicy mogą sami je projektować, a także obracać o 360°, przybliżać i oddalać.

Nowe opcje widoku okien w grupowych wideokonferencjach

Użytkownicy funkcji wideo mają do wyboru kilka opcji układu, które pozwolą optymalnie dopasować widok w aplikacji do charakteru i potrzeb spotkań, m.in. pojedynczy – skupiający uwagę na mówiącym; „aktywna obecność” wszystkich uczestników spotkania – pokazujący do 9 osób jednocześnie i skupiający uwagę na mówiącym, czy widok równy – prezentujący maksymalnie do 16 uczestników wideokonferencji. Nowością jest także widok „1+N”, dzięki któremu rozmiar i kształt ekranu zmieniają się dynamicznie w zależności od tego, ile osób uczestniczy w danej chwili w wirtualnym spotkaniu.

Na koniec warto powiedzieć o sztucznej inteligencji i Inteligentnym asystencie Webex Assistant. Pozwala on na zarządzanie spotkaniami za pomocą komend głosowych czy szybkie nawiązywanie połączeń z każdą osobą pracującą w organizacji lub przy danym projekcie, bez potrzeby wykonywania jakichkolwiek manualnych działań.

Ponadto sztuczna inteligencja umożliwia automatyczne śledzenie wypowiadających się osób oraz rozpoznawanie twarzy uczestników telekonferencji w czasie rzeczywistym. Dzięki tej technologii systemy telekonferencyjne rozpoznają, kto wchodzi do pokoju konferencyjnego, kto z niego wychodzi oraz kto w danym momencie mówi.

Źródło: Cisco

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200