Facebook - afery ciąg dalszy
- Janusz Chustecki,
- 05.06.2018, godz. 08:51
Okazuje się że Facebook udostępniał wrażliwe dane o osobach korzystających z jego usług - o raz o ich znajomych - nie tylko firmie Cambridge Analytica, ale co najmniej 60 różnym producentom sprzętu IT i oprogramowania, w tym taki tuzom tego rynku, jak Apple, Amazon, Samsung i Microsoft.
Informację taką podał New York Times pisząc, że wymienione firmy miały dostęp do tak wrażliwych danych dotyczących znajomych osób posiadających konta na Facebooku, jak i ich samych, jak np. wyznawana religia czy poglądy polityczne.
Facebook potwierdził co prawda, że zawarł w ostatnich 10 latach różne umowy z wymienionymi na wstępie firmami, ale zaprzeczył jakoby jakiekolwiek dane dotyczące znajomych użytkowników kont były im udostępnione bez wyraźnej zgody ich właścicieli.
Zobacz również:
- IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
- Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
- Szyfrowanie plików, a szyfrowanie dysku - jaka jest różnica?
New York Times donosi, że Facebook zmienił reguły gry (chodzi o udostępnianie danych zawierających informacje o posiadaczach kont i o ich znajomych) w 2014 roku, wyraźnie zaostrzając je.
Problem w tym, że obostrzenia te nie objęły wielu wymienionych wcześniej producentów sprzętu i oprogramowania, które przez ostatnie lata miały mieć ciągle do nich dostęp. Tak przynajmniej twierdzi New York Times. Sprawa wydaje się być rozwojowa i być może w najbliższych dniach dowiemy się czegoś więcej o polityce prywatności, jaką w obliczu tych oskarżeń zamierza teraz forsować Facebook.