Firefox zostanie wyposażony w inteligentny filtr reklam

Mozilla podała iż zamierza pójść w ślady firmy Google i doda jeszcze w tym roku do jednej z kolejnych wersji przeglądarki Firefox mechanizm analizujący, filtrujący oraz w efekcie blokujący pewne typu reklam.

Oznacza to, że Firefox nie będzie bezwarunkowo wyświetlać wszystkich reklam, ale będzie blokować te, które nie spełniają określanych kryteriów. A decydować będą o tym specjalne filtry, które zablokują automatycznie np. natrętne czy nieuczciwe reklamy albo zawierające treści naruszające prywatność czy dobre obyczaje.

Zastosowane przez Mozillę filtr reklam przypomina ten, który Google wprowadził do swojej przeglądarki w lutym tego roku. Obie firmy podkreślają, że wprowadzony przez nie do przeglądarek mechanizm to filtr, a nie blokada. Blokada pracuje bowiem inaczej. Powoduje, że przeglądarka nie wyświetla absolutnie żadnych reklam, a filtr pracuje inteligentnie i odrzuca tylko określone typy reklam.

Zobacz również:

Mozilla obiecuje, że mechanizm filtrujący reklamy zostanie wprowadzony albo do przeglądarki Firefox 62 (której premiera ma mieć miejsce 21-go sierpnia), albo do przeglądarki Firefox 63 (której premiera ma mieć miejsce 15-go października).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200