Budowanie centrum danych definiowanego przez przyszłe wymagania


Znajdujemy się w przededniu wielkiej technologicznej metamorfozy – przemiany, którą niektórzy nazywają rewolucją inteligentnych maszyn. Uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja, internet rzeczy i wiele innych przełomowych technologii bazujących na 'komputerowej inteligencji' już zmienia sposób, w jaki prowadzimy biznes. Co zatem zrobić z tymi wszystkimi ważnymi danymi? I jak się upewnić, że wybrane rozwiązanie nie będzie przestarzałe zaledwie kilka lat po jego zakupie?

Transformacja będzie tak głęboka, że w celu zbadania wpływu sztucznej inteligencji na nasz świat tworzy się nowe, zrzeszające przedstawicieli wielu instytucji organy badawcze, takie jak Leverhulme Centre for Future of Intelligence (CFI).

Dyrektor wykonawczy CFI, dr Stephen Cave, powiedział The Telegraph, że możliwości znajdujące się już w naszym zasięgu mają podobne znaczenie, jak te stworzone przez rewolucję przemysłową.

"Weźmy rewolucję przemysłową: mechanizacja, wykorzystanie pary, pojawienie się elektryczności itd. - to pozwoliło stworzyć potężne maszyny, które mogą wykonywać dla nas rozmaite zadania" - stwierdził dr Stephen Cave. "Ale dzięki rewolucji inteligentnych maszyn, do tworzenia samych maszyn, które będą decydowały o nas, używamy sztucznej inteligencji. To zupełnie nowy rozdział w rozwoju naszej technologii".

Możliwości dla organizacji każdego rodzaju i skali są ogromne: będziemy świadkami zalewu jakościowych informacji dotyczących zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów. Podczas gdy pierwszym celem zespołów zajmujących się infrastrukturą IT jest nadążanie za zmianami, będą one teraz musiały również poruszać się wystarczająco szybko, aby zintegrować nową technologię transformacyjną. Innymi słowy, będzie konieczne zapewnienie w ośrodkach przetwarzania danych wystarczająco dużo 'luzu', by pomieścić technologię, o której nic jeszcze nie wiemy - zaczynając od rozwiązań centrów danych.

Kluczowe znaczenie dla organizacji ma możliwość optymalizacji procesów i technologii bez przywiązania się do podstawowej infrastruktury. Dlatego biznes musi podczas analizy opcji dla centrum danych uwzględniać następujące zagadnienia:

Uproszczone przedsiębiorstwo

Zautomatyzowana infrastruktura uwalnia od codziennych obciążeń związanych z zarządzaniem systemami i administracją, tworząc operacyjną prostotę. Czas pracy bez przestojów, niskie opóźnienia, bezpieczeństwo i długoterminowa integralność to fundamenty przyszłościowego centrum danych. Równie ważna jest umiejętność radzenia sobie ze wzrostem obciążeń i zapotrzebowania, gdy firma dostosowuje się do nowych praktyk i technologii.

Infrastruktura definiowana programowo

Oddzielając operacje od infrastruktury bazowej, umożliwiamy organizacji przekazywanie nowych typów informacji do centrum danych. Istotne znaczenie ma 'zwinność'. Tylko w ten sposób można dotrzymać kroku rewolucji inteligentnych maszyn. Budując infrastrukturę definiowaną przez oprogramowanie, korzystając z interfejsów API do automatyzacji sterowania i stosując hybrydowy model w lokalnym centrum danych oraz pamięć masową w chmurze, ustawiamy centrum danych w najlepszej pozycji. Dzięki temu będzie można obsługiwać dane z mediów społecznościowych, analitykę, informacje płynące z systemów o wysokiej wydajności oraz wiele innych.

Systemy o wysokiej wydajności

Problemy z opóźnieniami, wyzwania dotyczące przepustowości - to kłopoty, które mogą zahamować innowacyjność firmy. Właśnie dlatego pamięć flash jest tak ważna dla nowoczesnego centrum danych. Wystarczy do niej dodać innowacyjne rozwiązania sztucznej inteligencji, opracowane w celu obsługi wysoko wydajnych obciążeń, a przejdziemy od defensywy do proaktywnego działania. Dzięki analizom w czasie rzeczywistym, transakcjom wysokiej częstotliwości, aplikacjom SAP i podobnym rozwiązaniom jest to nie tylko możliwe, lecz także coraz bardziej powszechne - w ten sposób centrum danych staje się odporne na przyszłe zmiany.

Nowy dokument przygotowany przez IDC* wyjaśnia, w jaki sposób Lenovo umożliwia budowę centrum danych definiowanego przez przyszłe wymagania za pomocą dwóch odrębnych portfolio produktów: ThinkSystem i ThinkAgile. Pierwsze ułatwia integrację nowych funkcji, szybko i ekonomicznie w całym cyklu użytkowania. Drugie rozwiązanie pozwala na szybkie wdrożenie i jest dostosowane do potrzeb hybrydowej chmury, architektur definiowanych programowo oraz hiperkonwergentnych.

Zadanie IDC: "Centra przetwarzania danych zdefiniowane przez przyszłe wymagania muszą obsługiwać dzisiejsze wymagania operacyjne, a jednocześnie zapewniać możliwość rozbudowy wraz ze zmieniającymi się i rosnącymi wymaganiami biznesowymi." Innymi słowy, weź to, czego firma potrzebuje teraz, a zarazem pozostaw sobie przestrzeń do rozwoju i ewolucji. Lenovo może pomóc w obu przypadkach.

Dowiedz się, jak Lenovo może pomóc w zdefiniowaniu przyszłości Twojej organizacji.

Zapisz się na bezpłatny newsletter. Dowiesz się o webinarach, nowych case study oraz white paperach.