Huawei: Junfeng Li obejmuje stanowisko prezesa polskiego oddziału firmy
- (wpa),
- 30.05.2016, godz. 23:27
Wzrost udziałów w rynku smartfonów, wzmocnienie znajomości marki wśród konsumentów oraz utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie telekomunikacyjnym i Enterprise to strategiczne plany nowego prezesa.
Junfeng Li obejmuje stanowisko prezesa polskiego oddziału Huawei, od 1 czerwca 2016 roku zastępując Owena Ou, który został mianowany prezesem działu konsumenckiego w Huawei Rosja.
Biorąc pod uwagę wysoki wzrost sprzedaży, którym chwali się firma, przed nowym prezesem staje poważne wyzwanie. W 2015 roku przychody Huawei w Polsce wzrosły o 48% w porównaniu do poprzedniego roku. Według producenta, w pierwszym kwartale 2016 roku firma uzyskała prawie 20% udział w sprzedaży smartfonów.
Zobacz również:
Junfeng Li zapowiada kontynuację współpracy z polskimi operatorami telekomunikacyjnymi oraz wsparcie realizacji Narodowego Planu Szerokopasmowego. W segmencie Enterprise – produktów i rozwiązań przeznaczonych dla dużych firm, zamierza poszerzać współpracę z partnerami kanałowymi oferujących produkty i rozwiązania dla takich sektorów, jak edukacja, finanse, telekomunikacja, energetyka oraz sektor publiczny.
Jeśli chodzi o segment konsumencki, to nowy prezes zapowiada realizację strategii, która ma zapewnić firmie wzrost udziałów na rynku smartfonów, również w segmencie premium, a także działania mające wzmocnić znajomość marki Huawei wśród użytkowników.
Junfeng Li pracuje w Huawei od 2001 roku. Najpierw był inżynierem w centrum badań i rozwoju, gdzie zajmował się badaniami w obszarze sieci mobilnych, rozwojem urządzeń dla sieci bezprzewodowych i oprogramowania dla stacjonarnych sieci szerokopasmowych.
W latach 2007-2013 kierował oddziałami firmy w Kenii, Zambii, na Madagaskarze i Mauritusie, a następnie został wiceprezesem na region Afryki Południowo-Wschodniej, gdzie był odpowiedzialny za rozwój kanałów sprzedaży na rynku telekomunikacyjnym.
W 2013 roku Junfeng Li rozpoczął pracę w Polsce, gdzie został wiceprezesem grupy biznesowej oferującej produkty dla operatorów telekomunikacyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii, a następnie awansował na stanowisko prezesa tego oddziału.