Identity Mixer gwarantuje bezpieczne transakcje e-commerce

IBM ogłosił wprowadzenie nowego rozwiązania w chmurze, pozwalającego na lepszą ochronę prywatności w sieci. Produkt noszący nazwę Identity Mixer skierowany jest do deweloperów, a jego działanie oparte jest o algorytm kryptograficzny, pozwalający chronić dane użytkowników Internetu, takie jak data urodzenia, adres domowy czy numer karty kredytowej.

Jest to rozwiązanie pozwalające na dokonywanie transakcji w sieci czy korzystania z usług online bez konieczności dzielenia się swoimi danymi. Podczas zakupów w sieci, korzystania z serwisów usługowych czy bankowości elektronicznej, użytkownicy zakładając konta ujawniają często więcej danych, niż jest to konieczne.

Technologia IBM Identity Mixer pozwala na szyfrowanie danych użytkownika, takich jak wiek, narodowość czy adres w sposób, który umożliwia przekazywanie dostawcom serwisów online tylko tych danych, które są całkowicie niezbędne do korzystania z ich usług.

Zobacz również:

W przypadku aplikacji Identity Mixer (która może być używana w elektronicznych portfelach,) za zgodność tożsamości użytkownika odpowiada zaufana strona trzecia, która potwierdza, że użytkownik jest tym, za kogo się podaje. Rozwiązanie jest dostępne w modelu cloud, co oznacza, że można z niego korzystać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Strony e-commerce często wymagają podania pełnego numeru karty kredytowej i daty jej ważności. Dzięki Identity Mixer sprzedawca dowie się jedynie, że karta jest ważna, nie otrzyma natomiast danych poufnych. Tak więc nawet w przypadku ataku hakerskiego na stonę e-commerce dane nie zostaną wykradzione, ponieważ nie będą przechowywane w jej bazach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200