Urządzenia mobilne w branży paliwowej

Urządzenia mobilne znajdują coraz więcej zastosowań korporacyjnych także wśród branż rzadko postrzeganych jako innowacyjne. Interesujące projekty w tym zakresie prowadzi obecnie Grupa Lotos.

Branża paliwowa z racji na charakter biznesu nie jest szczególnie otwarta na innowacyjne technologie informacyjne. Potrzeby technologiczne tego sektora - oprócz szczególnego nacisku na kwestie bezpieczeństwa - koncertują się raczej na technologiach związanych z wydobyciem i przetwórstwem.

Zarządzanie wspierane mobilnością

Szeroko na mobilność otwiera się obecnie Lotos. Jest to jedno z największych polskich przedsiębiorstw, a zarazem grupa kapitałowa spółek działających w branży poszukiwań, wydobycia, przetwórstwa, handlu i produkcji w zakresie wyrobów ropopochodnych. Lotos jest spółką publiczną o większościowym udziale Skarbu Państwa.

Jedną ze spółek przynależących do Grupy Kapitałowej Lotos jest firma Lotos Paliwa, zajmująca się sprzedażą hurtową paliw oraz obsługą 434 należących do koncernu stacji benzynowych na terenie całej Polski. Przy okazji rozpoczętego już pod koniec ubiegłego roku procesu wymiany telefonów służbowych, firma postanowiła wdrożyć smartfony, umożliwiając tym samym pracownikom zdalny dostęp do firmowych danych.

Obecnie Lotos Paliwa jest na etapie dalszego poszerzania zakresu zastosowań technologii mobilnych. Firma przygotowuje wdrożenie 20 tabletów, dedykowanych wsparciu operacyjnemu pracy kierowników obszarów. Zadaniem tych pracowników jest harmonizowanie obrotu paliwami w oparciu o platformę e-paliwa, z którą zintegrowane zostaną wszystkie zakupione przez firmę urządzenia.

W przyszłym roku Lotos będzie dalej kontynuował realizację swojej strategii mobilnej - w kolejce do zamiany tradycyjnych laptopów na tablety czekają zatrudniani przez firmę handlowcy.

Oprócz tego, firma przymierza się do przeprowadzenia dużego projektu w zakresie Business Intelligence, którego kluczową funkcją ma być predykcja sprzedaży oraz możliwość raportowania przez urządzenia mobilne (tablety).

Informatyczny kręgosłup Grupy Lotos

Dla grupy kapitałowej, której roczne przychody wynoszą kilkadziesiąt miliardów złotych, infrastruktura krytyczna to absolutny priorytet, pod który podporządkowywane są wdrożenia kolejnych inwestycji w nowe technologie. Infrastruktura teleinformatyczna Lotos oparta jest - poza oprogramowaniem SAP - przede wszystkim na rozwiązaniach Microsoft, takich jak SharePoint, SQL. Firmowa komunikacja opera się o technologię Lync, integrującą centralę telefoniczną i platformę telekonferencyjną.

Z racji na silne oparcie w produktach firmowanych przez giganta z Redmond, Lotos zdecydował się na wdrażanie urządzeń mobilnych Microsoft Devices. "Smartfony z systemem operacyjnym Windows Phone były tymi, które oferowały możliwość najlepszej integracji naszych systemów. Do tego ważne były też dobre, nawiązane już wcześniej relacje pomiędzy zespołami inżynierskimi obu firm" - mówi Piotr Bilski, kierownik Działu Administracji Lotos Paliwa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200