4 powody, dla których warto szukać pracy przez media społecznościowe
-
- IDG News Service,
-
- Krzysztof Piątek,
- 01.07.2010, godz. 14:40
Działy HR coraz częściej używają serwisów społecznościowych do wyszukiwania kandydatów na wolne stanowiska pracy. Pracownicy działów personalnych postrzegają serwisy społecznościowe jako źródło wysokiej jakości kandydatów. Ankietowani pracownicy działów HR mają też zamiar zwiększyć wykorzystanie tych witryn w procesie rekrutacji w ciągu roku. Pozwól im, aby odnaleźli Ciebie!
Polecamy:
Zobacz też:
W niektórych firmach przeszukiwanie serwisów społecznościowych wręcz zastępuje inne, tradycyjne metody poszukiwania pracowników, takie jak ogłoszenia o rekrutacji czy wynajmowanie firm rekrutacyjnych.
Zobacz również:
- Microsoft oferuje bezpłatne szkolenia w zakresie generatywnej AI
- Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI
- Usługa TweetDeck zmieniła nazwę
Oto cztery powody dla których powinieneś być obecny i aktywny na najważniejszych portalach społecznościowych (czyli LinkedIn, Facebook i Twitter), jeżeli chcesz znaleźć ciekawą pracę.
1. Będziesz miał dostęp do ofert pracy w szybko rozwijających się firmach
Firmy, które rekrutują większość ludzi w krótkim czasie, to najczęściej te, które najchętniej korzystają z rekrutacji w mediach społecznościowych. Najszybciej rozwijające się firmy chcą pozyskiwać najlepszych pracowników, dlatego korzystają z mediów społecznościowych.
2. Będziesz miał najszybszy dostęp do ofert pracy
Według raportu Jobvite pracodawcy preferują korzystanie z serwisów społecznościowych w procesie rekrutacji, ponieważ jest to tanie i proste rozwiązanie. Ogłoszenie na Twitterze o wolnym stanowisku nic nie kosztuje. Właśnie dlatego pracodawcy tak chętnie korzystają z serwisów społecznościowych i zamieszczają na nich ogłoszenia o pracę.
3. Pracodawcy korzystają z LinkedIn, Facebooka i Twittera aby znależć i zweryfikować potencjalnego pracownika
Według badania przeprowadzonego przez Jobvite:
- 73 proc. ankietowanych używa mediów społecznościowych do wsparcia procesu rekrutacji;
- 92 proc. respondentów, którzy mają zamiar zatrudniać pracowników w 2010 r. korzysta lub ma zamiar korzystać w tym celu z serwisów społecznościowych;
- 78 proc. badanych używa do rekrutacji serwisu LinkedIn, 55 proc. korzysta z Facebooka (wzrost o 15 proc. w stosunku do 2009 r.), a 45 proc. korzysta z Twittera (wzrost o 32 proc. w stosunku do 2009 r.);
- co trzeci badany zawsze sprawdza kandydata oglądając jego profile w mediach społecznościowych;
- 58 proc. badanych osób z sukcesem zatrudniło pracownika za pomocą serwisu społecznościowego.
4. Nie znajdziesz tak wielu ogłoszeń, serwisów i miejsc pracy przez rekruterów
Aż 36 proc. ankietowanych twierdzi, że planują wydawać mniej pieniędzy na ogłoszenia rekrutacyjne, 38 proc. ma zamiar wydawać mniej na firmy rekrutacyjne. To oznacza jedno: ofert będzie coraz mniej, będą on się znajdować głównie w serwisach społecznościowych, gdzie można publikować je za darmo, lub taniej niż w tradycyjnych serwisach rekrutacyjnych.