3Com na falach et(h)eru w Ethernecie

Powyższym hasłem, oddającym zasadniczy kierunek obranej przez fimę strategii, przedstawiciel 3Com zakończył seminarium pt. Łatwiej osiągać cele. Nowe perspektywy sieci, które odbyło się w Warszawie 22 czerwca w hotelu Marriott, w ramach organizowanego przez 3Com europejskiego seminarium sieciowego (Monachium, Zurich, Wiedeń, Berlin).

Powyższym hasłem, oddającym zasadniczy kierunek obranej przez fimę strategii, przedstawiciel 3Com zakończył seminarium pt. Łatwiej osiągać cele. Nowe perspektywy sieci, które odbyło się w Warszawie 22 czerwca w hotelu Marriott, w ramach organizowanego przez 3Com europejskiego seminarium sieciowego (Monachium, Zurich, Wiedeń, Berlin).

Według ekspertów 3Com w najbliższych latach rynek wschodnioeuropejski zajmie kluczową pozycję w obrotach filii z Monachium (już dziś obroty w Polsce sięgają 5 mln USD, co stanowi obecnie ok. 6% obrotów oddziału wschodnioeuropejskiego). Wzmożona aktywność marketingowa 3Com i jego partnerów*, jak również wysiłki w dziedzinie szkolenia i pomocy technicznej, mają podkreślić zaangażowanie firmy na polskim rynku. Potwierdzenie tego stanowi również fakt otwarcia w kwietniu 1994 r. ośrodka szkoleniowego w Warszawie. W planach przewiduje się utworzenie przez firmę własnego biura w Polsce.

Pierwszą część seminarium wypełniła prognoza rozwoju rynku produktów sieciowych opracowana na podstawie badań rynku przeprowadzonych przez firmę IDC (International Data Corporation) na zlecenie 3Com. Przewiduje się, że zasadnicze kierunki i tendencje rynkowe najbliższych lat związane będą z budową i rozwojem sieci o ulepszonym, zdalnym, wieloprotokołowym dostępie, przeznaczonych dla małych biur domowych oraz użytkowników komputerów przenośnych. W rezultacie doprowadzi to do wzrostu zainteresowania i popytu na modemy i komputery przenośne (notebooki, laptopy itp.). Tendencja ta wynika ze zmian jakie zachodzą w przedsiębiorstwach, gdzie przechodzi się od struktur hierarchicznych do sieciowych. Szacuje się, iż w Europie ponad 10% ludzi pracuje w domu; stopniowo zaczyna być preferowany ruchomy czas pracy. Staje się to możliwe dzięki postępowi w technologiach transmisji danych. Zdalny dostęp do sieci i baz danych znajdujących się w centrali (drogą kablową lub bezprzewodową) musi stwarzać odpowiednie warunki pracy, zbliżone do panujących w dotychczasowym standardowym biurze.

Jako rozwiązanie globalne wskazano m.in. na ISDN (Integrated Services Digital Network), czyli cyfową sieć usług zintegrowanych, określaną mianem europejskiej superinfostrady.

Zaprezentowane w drugiej części seminarium produkty sieciowe i przyjęta strategia świadczą, iż 3Com bacznie obserwuje rozwój rynku oraz szybko reaguje na zachodzące na nim zmiany.

Specjalnością 3Com są adaptery (karty) sieciowe (m.in. najnowszy TokenLink III-Adapter w wersjach dla standardów ISA, EISA oraz MicroChannel), koncentratory służące do segmentowania sieci rozległych (w tym LinkBuilder FMS II) oraz urządzenia komunikacji międzysieciowej (rodzina NETBuilder Ethernet ze zdalnie sterowanym routerem: Remote Router oraz rodzina serwerów zdalnego dostępu AccessBuilder). Kolejna grupa nowych produktów obejmuje serię wyrobów z dziedziny Remote Office Internetworking i Personal Office Internetworking - nowych architektur sieci rozległych WAN.

Szczególne znaczenie firma przywiązuje do technologii połączeń telekomunikacyjnych i związanych z tym wyzwań w postaci Home Offices, czyli biur w domu i użytkowników mobilnych. 3Com odgrywa również ważną rolę w dziedzinie nowoczesnych technik transmisji o dużych prędkościach przesyłania danych (FDDI, Fast Ethernet, ISDN i ATM). Nieobca 3Com wydaje się także dynamicznie rozwijająca się technologia sieci bezprzewodowych (Wireless Networking), w której to wkrótce firma zaprezentuje pierwsze produkty, realizując tym samym promowane przez siebie hasło: pracujemy w et(h)erze na Ehternecie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200