Gartner o stanie Mobile Device Management w 2014 roku

Rynek dojrzał, skonsolidował się, a nawet zyskał nową nazwę.

Amerykański Gartner opublikował swój tegoroczny „Magiczny Kwadrat” dla rozwiązań Mobile Device Management. I już na starcie widać w nim sporą niespodziankę. Nazwa MDM została zastąpiona nazwą Enterprise Mobility Management Suites (EMM) co oddawać ma większą dojrzałość rynku oraz rozbudowaną funkcjonalność większości rozwiązań znajdujących się na rynku.

Pakiety Enterprise Mobility Management (EMM) (…) są kolejnym krokiem w ewolucji produktów MDM, którym brakowało możliwości zarządzania aplikacjami i treścią. Firmy IT oraz dostawcy usług używają pakietów EMM, by dostarczyć wsparcie IT użytkownikom mobilnym i do utrzymywania przyjętej polityki bezpieczeństwa” – pisał Gartner publikując raport.

Szybki rzut oka na Magiczny Kwadrat pokazuje także, że rynek przez lata konsolidował się. W 2011 roku w zestawieniu znalazło się 23 producentów MDM-ów. Rok później było ich o trzech mniej. W roku 2013 zostało ich już tylko 18, a obecnie Gartner wymienia zaledwie czternastu.

W kategorii liderów EMM wymienionych zostało pięć firm. Są to Good Technology, Citrix, IBM, MobileIron oraz AirWatch. Ostatnia z nich została przez Gartnera oceniona najwyżej w kategorii „Ability to Execute”, co oznacza, że w największym stopniu spełnia oczekiwania odbiorców pakietów EMM. Tymczasem MobileIron został oceniony najlepiej w kategorii „Completeness of Vision”, która oznacza możliwość osiągania sukcesu na rynku w niedalekiej przyszłości.

Gartner podkreślił także, iż rynek rozwiązań EMM wciąż będzie ewoluował, wskazując przy tym, że zagadnienia związane z mobilnością w dużych firmach będą stawały się coraz bardziej złożone. Dostawcy pakietów EMM będą musieli poradzić sobie z wszystkimi wyzwaniami i dostarczać produkty mogące zaspokoić rosnące potrzeby swoich klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200