Pakiet biurowy Microsoft Office na iPada pobrany 27 milionów razy

Firma Satya Nadelli zdecydowała się wreszcie wydać swój sztandarowy pakiet biurowego na tablety z systemem iOS. Od debiutu sześć tygodni temu Office na iPady pakiet został pobrany przez 27 milionów użytkowników.

O przekroczeniu bariery 27 milionów pobrać pakietu Office podczas TechEd 2014 poinformowała Julia White, menedżer w grupie Office. Na tą liczbę składają się pobrania czterech aplikacji, czyli edytora dokumentów Worda, arkusza kalkulacyjnego Excel, programu do tworzenia prezentacji PowerPoint oraz cyfrowego notatnika One Note. Najpopularniejszą z nich okazał się Word.

Do korzystania z pakietu Office na iPada, czyli dostosowanych do obsługi dotykiem aplikacji Word, Excel i PowerPoint konieczne jest posiadanie konta Microsoft. Aplikacje są darmowe, ale domyślnie pozwalają wyłącznie na wyświetlanie dokumentów. Dopiero po wykupieniu usługi Office 365 pokazują swoją pełnię możliwości i pozwalają także na tworzenie i edycję dokumentów.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Najlepsze bezpłatne alternatywy dla pakietu Microsoft (Office) 365
Pakiet biurowy Microsoft Office na iPada pobrany 27 milionów razy

Nie ma jak na razie wiadomości, ile osób z tych 27 milionów pobrało Office’a i porzuciło go po chwili orientując się, że wymaga on licencji, a ile osób posiadało już wcześniej bądź zakupiło teraz licencję na Office 365. Microsoft jednak przyznaje, że nie jest zainteresowany krótkoterminowymi zyskami i daje pakietowi Office czas na przekonanie do siebie klientów.

Przedstawiciele firmy z Redmond są przekonani, że rozszerzająca się integracja multiplatformowego pakietu Office z innymi usługami, takimi jak OneDrive, SharePoint i Office Online zachęci klientów do płacenia za konta Office 365.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200