Meg Whitman: HP szykuje się na duże zakupy i dywersyfikację

Dywersyfikacja - to słowo klucz recept na recesję. Teraz do poważnych zakupów i szykuje się także firma Hewlett-Packard. Szczegółami na temat planu podzieliła się CEO firmy, Meg Whitman.

Kategoria PC umiera. Co gorsza, już pół roku temu HP przestało sobie radzić ze sprzedażą komputerów, oddając stołek lidera karlejącego rynku chińskiemu Lenovo. W tak zwanym "międzyczasie" firma przeszła też restrukturyzację i zredukowała zatrudnienie, zwalniając w ciągu kilku lat prawie 30 tysięcy pracowników. Najwidoczniej wreszcie przyszła pora na odbicie od dna.

Meg Whitman, CEO Hewlett-Packard, zdradziła, że firma zamierza zainwestować wypracowaną przez lata zaciskania pasa gotówkę w zakupy w branży cyber-bezpieczeństwa, analizy Big Data, rozwiązań mobilnych i rozwiązań typu cloud computing w szczególności. Dodała, że wszelkie zakupy ograniczą się w skali do małych lub średnich. Nie będzie więc żadnych spektakularnych przejęć. Jakie by nie były, będą to pierwsze zakupy HP pod rządami Whitman, i po głośnym, oraz jak się okazało przepłaconym przejęciu Autonomy przez poprzedniego dyrektora wykonawczego. Apotheker wydał na ten cel aż 11 miliardów dolarów.

Mimo zapewnień o skromnych zakupach, HP ma co wydawać. Rok fiskalny 2013 firma zakończyła z wynikiem 9,1 miliarda dolarów w gotówce. W samym IV kwartale wypracowała aż 2,4 miliarda. Część z tej gotówki zostanie przeznaczona na dywidendy i odkup akcji, ale nadal sporo zostanie do dyspozycji.

Jednocześnie, odpowiadając na pytanie jednego z dziennikarzy, Whitman stwierdziła, że gotowa jest nie tylko na zakupy, ale i sprzedaż niektórych działów. Zwłaszcza, że nie wszystkie z czterech filarów HP osiągają pożądane wyniki. CEO nie sprecyzowała jednak które elementy ma na myśli. Analitycy podpowiadają, że może chodzić o komputery osobiste. Tym bardziej, że z kategorii tej wycofuje się już Samsung oraz Sony.

Meg Whitman dała jednak do zrozumienia, że własnie optymalizacją portfela produktów i usług świadczonych przez HP zajmie się w najbliższym czasie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200