SAP chce pomóc zaangażować konsumentów

Zwiększenie zaangażowania konsumentów ma się też oczywiście przełożyć na zwiększenie wartości sprzedaży detalicznej. Kluczem do sukcesu ma być aplikacja mobilna SAP Shopper Experience.

Chcąc, czy nie, konsumenci coraz częściej używają telefonu w sklepie nie aby dzwonić do znajomych, ale w celu sprawdzenia co ile kosztuje w sieci. Nie chcą przepłacać. Nikt nie chce. Coraz liczniejsza rzesza sprzedawców zaczyna widzieć w tym trendzie szansę, a nie zagrożenie.

Gdyby bowiem udało się skutecznie wejść do tego nowego kanału komunikacji, po który sięga coraz więcej konsumentów, być może udałoby się obrócić to na własną korzyść i stworzyć wartość dodaną, która pozwoliłaby utrzymać klienta. Z tego samego założenia wyszedł najwidoczniej SAP, tworząc aplikację SAP Shopper Experience.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

Co daje SAP Shopper Experience?

Aplikacja umożliwia dopisanie do specjalnego konta użytkownika kont lojalnościowych. Ułatwia to dostęp do informacji o ilości punktów i ewentualnych nagrodach. To jednak tylko część z funkcji. Użytkownik może bowiem także podejrzeć specjalne oferty dostępne w okolicznych sklepach, tworzyć listy zakupowe - także we współpracy z rodziną - czytać o wybranych przez siebie produktach, dzielić się opiniami na ich temat i polecać znajomym z portali społecznościowych.

Już na miejscu, w sklepie, klient może przy pomocy aplikacji przeglądać towary, oraz płacić przez telefon, nawet nie zbliżając się do kasy i ewentualnego ogonka kolejki. To korzyści mające przekonać klientów. Co z tego mają sprzedawcy?

SAP obiecuje sprzedawcom możliwość obniżenia kosztów operacyjnych sklepów i zachęca do używania aplikacji SAP Retail Ops Associate. Umożliwia ona "zamawianie produktów, aktualizowanie cen, dokonywanie korekt stanu i transferów zapasów, odbieranie wiadomości od dostawców lub centrów dystrybucji oraz udostępnianie historii produktów i związanych z nimi informacji". Wszystko przy pomocy "kilku ruchów palcem", jak obiecuje SAP. Warto dodać, że ruchów wykonanych na ekranie iPada albo innego urządzenia Apple. Aplikacja współpracuje bowiem wyłącznie z tym systemem operacyjnym.

Aplikacja SAP Shopper Experience można pobrać na urządzenia z systemem operacyjnym Android lub iOS. O dostępności na platformie Windows Phone 8 cisza.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200