Google buduje samochodowy system rozrywki oparty na systemie Android

Google idzie w ślady Apple i chce, aby jego mobilne rozwiązania zawitały do samochodów i zarządzały zainstalowanymi w nich systemami rozrywki. Jak podaje Wall Street Journal, Google podjął już rozmowy z niemiecką firmą Audi, celem opracowania samochodowego systemu rozrywki opartego na oprogramowaniu Android.

Po zainstalowaniu w samochodzie systemu rozrywki, którym zarządza system operacyjny Android, kierowca będzie w stanie szybko i z jednego pulpity sterowania (używając przyjaznego mu interfejsu) kontrolować wszystkie urządzenia multimedialne znajdujące się w pojeździe. Pulpit taki będzie też obsługiwać system nawigacji satelitarnej, zapewni dostęp do Internetu oraz pozwoli uruchamiać dowolną aplikację czy korzystać z różnych sieciowych usług. Obecnie kierowca musi to robić posługując się smartfonem czy obsługując różnego rodzaju firmowe, często niezgodne ze sobą samochodowe systemy rozrywki czy nawigacji.

Wiele wskazuje na to, że system taki będzie miał stały dostęp do Internetu. Google nie ujawnia jeszcze żadnych szczegółów technicznych, ale jest wysoce prawdopodobne, że będzie to dostęp wykorzystujący mobilną technologię 4G (LTE). Mówi się, że Google nawiązał też współpracę z firmą Nvidia, chcąc instalować produkowane przez nią układy scalone w swoich samochodowych systemach rozrywki..

Zobacz również:

  • Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików
  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM

Na początku powiedziano, że Google idzie w ślady Apple. To prawda, gdyż w połowie tego roku Apple ogłosił firmową strategię o nazwie “iOS in the Car”. Jak nietrudno się domyśleć, chodzi w niej o wprowadzenie do samochodów systemów rozrywki opartych na oprogramowaniu iOS. Można oczekiwać, że obie firmy podadzą więcej szczegółów dotyczących ich planów w tym obszarze już za kilkanaście dni, podczas targów Consumer Electronics Show (CES).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200